14.000 euros per una entrada a la revenda de Rosalía, la cara B dels concerts multitudinaris

Els preus dels tiquets es disparen quan s'exahureixen als portals oficials per la gestió d'empreses especialitzades en adquirir grans paquets de localitats a concerts d'èxit

Quan les entrades de concerts multitudinaris s’exhaureixen, les empreses de revenda es freguen les mans. I no ha estat una execepció amb Rosalia i el seu concert al Palau Sant Jordi per enfilar la part final de la gira d’El Mal Querer el pròxim 7 de desembre. Després de llargues cues virtuals des de primera hora del matí, els tiquets per veure la cantant de Sant Esteve Sesrovires a Barcelona han estat accessibles a les 10h del matí i, en pocs minuts, s’han acabat. Els preus no arribaven als 80 euros en cap de les localitats proposades als canals oficials. Ara bé, immediatament després, portals de revenda com ViaGogo o StubHub rebentaven els preus. Començaven a aparèixer entrades que superaven el miler d’euros. Tant és així que, fins i tot, dues entrades a la secció de “pista” del Palau Sant Jordi s’han ofert, finalment, per 28.618 euros. És a dir, 14.309 euros per persona.

[r:3]

Els portals oficials eren Live Nation, Ticketmaster i El Corte Inglés però quan passaven vint minuts de les deu del matí ja no quedaven passis accessibles a cap d’aquestes taquilles digitals. Els que sí en tenien, però, són els portals que especulen amb les entrades. Són empreses que adquireixen paquets nombrosos de localitats i, quan s’han exhaurit totes les opcions, emergeixen amb uns preus elevats. A les 12:30h del migdia, entre ViaGogo i Stubhub reunien encara 500 entrades disponibles en els seus webs únicament per al concert de Rosalia a Barcelona, repartides gairebé a parts iguals. 

En el millor dels casos es poden trobar tiquets pel doble del preu que s’hi havia instaurat oficialment. Les que abans valien poc més de 30 euros, ara es podrien adquirir per 70 o 80 euros als espais de revenda. Ara bé, en els punts de l’estadi especialment ben ubicats, els preus freguen els núvols i superen amb facilitat el miler d’euros.

El cas més extrem l’ha trobat aquest diari a ViaGogo, on ha comprovat que a la secció “pista” es venia un passi doble que remarcava que costaria 8.790 euros per persona. Així, en acceptar els tràmits i seguir els passos per arribar al pagament, el preu s’aniria encarint fins a gairebé doblar-se. 

Al racó inferior dret es mostra l'oferta de dues entrades per veure Rosalía per 8.790 euros per persona / Viagogo

Al racó inferior dret es mostra l’oferta de dues entrades per veure Rosalía per 8.790 euros per persona / Viagogo

Un cop s’havia fet clic com a usuari interessat en aquest parell d’entrades, apareixia una nova pantalla en què tenies deu minuts per completar el procés de compra. El preu, de sobte, passava a ser de 10.548 euros de manera invidual. Això, sense que el resum que ho indiqués o expliqués clarament el perquè.

A l'esquerra s'indica que cada entrada val 10.548 euros / Viagogo

A l’esquerra s’indica que cada entrada val 10.548 euros / Viagogo

Ara bé, quan finalment introdueixes les dades personals, el correu electrònic i arriba el moment de pagar, irromp un nou increment del total. Ara apareix la xifra de 28.618 euros per a dues persones. És a dir, 14.309 per cadascuna de les entrades. La raó de l’augment, segons el rebut digital que ho mostra, és que s’hi ha afegit l’IVA, que no estava inclòs en el preu inicial, i la “taxa de servei”. Tot plegat, 3.758 euros de més. 

Factura resumida del preu final de dues entrades per veure Rosalía en concert / Viagogo

Factura resumida del preu final de dues entrades per veure Rosalía en concert / Viagogo

Així, diversos usuaris s’han queixat a Twitter de la nocivitat d’aquestes pràctiques que fan que es retirin de la venda oficial centenars d’entrades per afavorir-ne l’especulació. Històricament, però, els portals especialitzats en la revenda han insistit que tenen el vistiplau de l’artista. En aquest cas, de moment, Rosalía no s’hi ha pronunciat. 

Més informació

Nou comentari