Si ahir Aena posava data a l’ampliació de l’aeroport, avui el president del Comitè Assessor d’Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona i exconseller de la Generalitat, Santi Vila, ha defensat ampliar la pista curta de l’Aeroport de Barcelona – El Prat. “Pel que hem sentit dels experts que han comparegut al comitè, ens estem discutint per com encaixem 300 metres. I 300 metres han de poder encaixar“, ha dit en una entrevista a l’Ara sobre una ampliació de la infraestructura que ell mateix ha qualificat de “controvertida”. En una entrevista a l’Ara, l’exconseller ha assenyalat que la fórmula del consistori d’allargar 300 metres és menor que la petició d’Aena de fer créixer la pista “sigui com sigui” 500 metres.
Vila també ha apuntat que el creixement es pot fer “uns pocs metres cap al nord i el sud, si convé amb fórmules en què tinguin a veure amb el tipus de pavimentació que s’utilitza per resoldre la transició entre els aiguamolls i el que és la mateixa infraestructura”. D’altra banda, ha assegurat que el dictamen del consistori de la capital catalana també treballa en el compliment de les “compensacions ambientals pendents” i en l’optimització de l’operació aeroportuària actual sense esperar l’ampliació.
A més, preguntat per si l’ampliació comportarà que vinguin aerolínies de baix cost o de llarg radi, Santi Vila ha manifestat que “la novetat” és que moltes de les companyies que ofereixen les més d’una cinquantena de destinacions de llarga distància des de l’aeroport ja han parlat d’impulsar noves destinacions. Així mateix, ha apuntat que “un dels instruments” per combatre la turistificació a Barcelona no ha de ser limitar una infraestructura de mobilitat, sinó promoure polítiques urbanístiques i fiscals.

La Cambra de Comerç pressiona Aena per la terminal satèl·lit
D’altra banda, el president de la Cambra de Barcelona, Josep Santacreu, ha demanat al president d’Aena, Maurici Lucena, que construeixi “immediat” la terminal satèl·lit de l’Aeroport de Barcelona-El Prat. “No cal demanar permís a ningú per fer la terminal satèl·lit”, ha assegurat al Nova Economia Fòrum, on ha advocat per ampliar la tercera pista i descartat augmentar el soroll a les poblacions properes.
Santacreu ha reclamat que la infraestructura es modernitzi i estigui més ben connectada amb el territori, i ha fet una crida a “canviar el xip” i “posar al dia” el recinte. “Aquest Aeroport no està al nivell dels 55 milions de passatgers que té ara”, ha sentenciat el president de la Cambra de Barcelona, que també ha assenyalat durant la seva intervenció que una bona connexió ferroviària del conjunt del territori també donaria “una altra dimensió” al problema de l’habitatge, alhora que ha lamentat les incidències a Rodalies.



