Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Llum verda definitiva a la reivindicada reforma de la part alta de Balmes

L’Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda definitiva al projecte de reforma de la part alta del carrer de Balmes, en concret al tram entre la plaça de Molina i la ronda del General Mitre. La Gaseta Municipal, el butlletí oficial del consistori, recull aquest dilluns l’aprovació del projecte, que va tenir lloc en la comissió de govern del 27 de juny.

Segons detalla el text municipal, el cost de la remodelació serà de 7,6 milions d’euros, IVA inclòs. Si no es produeixen endarreriments, les obres haurien de començar a la tardor i es perllongaran durant uns 15 mesos. D’aquesta manera, s’executarà una transformació que suma anys de demora i que ha estat llargament reivindicada pel veïnat. Un cop fet aquest tram, quedarà la part entre General Mitre i la plaça de Joaquim Folguera, pendent de dotació pressupostària i que les obres de perllongació de l’L9 del metro que afectaran a la zona ho permeti.

Un tram del carrer de Balmes, encara amb quatre carrils / Jordi Play

Es perdrà un carril de circulació

La iniciativa preveu pacificar el carrer. Es reduiran els carrils de circulació. Dels quatre carrils actuals, dos per sentit, es passarà a tres en total. Dels tres carrils, dos seran de pujada en sentit muntanya –un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat– i un de baixada en sentit mar per a busos i trànsit privat. També hi haurà un carril de serveis a la vorera Besòs, amb uns 130 metres lineals de places de càrrega i descàrrega, 147 places d’aparcament per a motos, quatre places d’aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, parades de bus i contenidors.

A més, el projecte permetrà ampliar voreres i guanyar més verd, amb la plantació de 110 arbres. Les noves voreres tindran una amplada mitjana de 4,35 metres a cada banda, de manera que creixeran en 1,90 metres respecte a la mida actual. En total, s’actuarà sobre una superfície de 15.000 m². Per facilitar els desplaçaments, es faran nous passos de vianants a la plaça de Molina, a la confluència de Sant Hermenegild amb Copèrnic (al costat mar), i a Pàdua (al costat muntanya). També es faran voreres passants als encreuaments amb el carrer del Putxet, el carrer de Sant Hermenegild amb Copèrnic, i el de Francolí, i es renovarà la pavimentació de tot l’àmbit i es millorarà el sistema de recollida d’aigües.

Una vorera estreta de Balmes / Jordi Play

Les crítiques de Trias per Barcelona

La reforma de Balmes suma prop d’una dècada d’endarreriments. Des que el govern de Xavier Trias va fer la part entre la Diagonal i la plaça de Molina, el mandat entre 2011 i 2015, no s’ha remodelat cap altre tram del carrer. A l’abril, el portaveu-regidor de Trias per Barcelona, Jordi Marti Galbis, ho valorava així: “Amb l’arribada de l’alcaldessa Ada Colau i els Comuns, sempre amb el suport del PSC, el projecte es va guardar en un calaix. L’any 2018, el van recuperar i actualitzar…, però de nou va anar al mateix calaix. En els dos mandats de Colau, el PSC ha estat al capdavant del districte de Sarrià-Sant Gervasi durant cinc anys…, i ara pretenen vendre la reforma pendent del carrer Balmes com una gran novetat. És un escàndol i una vergonya“, deia.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fran BCN a juliol 08, 2024 | 15:20
    Fran BCN juliol 08, 2024 | 15:20
    Una altra frikada xorra--sostenibles post Colau. El Sr Collboni no deu saber que el tram afectat és casualment de doble sentit pujada-baixada i actualment és carrer import d"entrada i sortida de les Rondes. Els veïns O són ingenus O els han enganyat. Estrènyer carrils es igual a més sorolls, contaminació i més retencions. Ja ha passat a altres indrets, són uns genis......
    73
    Icona de dislike al comentari de: Fran BCN a juliol 08, 2024 | 15:20 82
    Respon
  2. Icona del comentari de: Jordi a juliol 08, 2024 | 22:42
    Jordi juliol 08, 2024 | 22:42
    Reivindicada? Per qui? No fotem, home! No espatlleu el que funciona més o menys. Que no hi han tants carrers que comuniquin la part alta amb el centre, home! que l'embús a les entrades i sortides dels col·legis és brutal, caram! És que mai heu anat a portar els fill(e)s al cole? Ja us heu fixat en l'enorme aglomeració de places escolars que, a la pràctica, només són fàcilment(?) i directament accesibles per Balmes? No teniu ni punyetera idea de com funciona la vostra ciutat. Dimitiu i deixeu el govern de Barcelona a gent que tingui millors idees que vosaltres, que no encerteu ni una. Cosa que toqueu, cosa que espatlleu.
    68
    Icona de dislike al comentari de: Jordi a juliol 08, 2024 | 22:42 81
    Respon
  3. Icona del comentari de: SantGervasenc a juliol 09, 2024 | 12:13
    SantGervasenc juliol 09, 2024 | 12:13
    És una vergonya que no hi posin un carril bici. Va ser aprovat pels pressupostos participatius i és una via perillosíssima per a bicis sense cap alternativa viable. Centenars de persones s'hi han de jugar la vida a diari per connectar entre els barris alts i el centre. Seria l'oportunitat perfecta per fer el carril bici super necessari entre Plaça Kennedy i Via Augusta.
    68
    Icona de dislike al comentari de: SantGervasenc a juliol 09, 2024 | 12:13 81
    Respon

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa