L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat aquesta setmana la segona fase de les obres del carrer de Sant Antoni Abat, al barri del Raval, per convertir-lo en un carrer de plataforma única, accessible i prioritària per a vianants. Segons explica el consistori en un comunicat, aquesta segona fase abasta el tram que va des del carrer de la Cendra fins a la plaça del Pedró, un cop enllestida al mes de juliol la primera fase de les obres, en el tram des de la ronda de Sant Pau fins al carrer de la Cendra.
El pressupost d’aquesta segona fase de l’obra és d’uns 725.000 euros, i es preveu que duri uns sis mesos. En total, s’hauran invertit 1,4 milions d’euros per a tota la pacificació i millora de la urbanització del carrer, que és un dels eixos principals de mobilitat del barri del Raval. L’actuació és una de les recollides en els pressupostos participatius del districte de Ciutat Vella. |
La mobilitat millorarà, segons Batlle
Segons el regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, aquesta remodelació “és una de les obres addicionals a la millora i transformació de la ronda Sant Antoni i els voltants del mercat que millorarà la mobilitat i les connexions amb el barri del Raval”.

Un projecte polèmic
La pacificació de la ronda de Sant Antoni és una iniciativa marcada per la polèmica perquè el govern d’Ada Colau va aprovar la transformació sense dur a terme la necessària modificació del Pla General Metropolità i si algú du les obres als tribunals, el projecte podria ser tombat, com ja ha passat amb tres eixos verds de l’Eixample i Via Laietana.
S’eliminen els desnivells del carrer
Amb les obres de reurbanització, al carrer de Sant Antoni Abat quedaran eliminats els desnivells entre les dues voreres i la calçada per configurar una plataforma única de façana a façana, amb prioritat per a vianants i bicicletes. També se’n millora l’accessibilitat, eliminant barreres arquitectòniques, i s’hi conserva tot l’arbrat existent.