Els Mossos d’Esquadra han anunciat el desmantellament d’una xarxa de narcotràfic que operava des de Barcelona. Segons la policia catalana, el grup criminal enviava droga amagada en congeladors a països del nord d’Europa. Per aquests fets s’ha detingut un home de 31 anys com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal. La investigació en qüestió va començar el passat mes de maig quan els agents van tenir coneixement d’una empresa de transports internacionals, situada a la Zona Franca de Barcelona, que tenia un palet amb droga preparat per a enviar a un país del nord d’Europa. Els agents van comprovar que, efectivament, l’empresa sospitosa tenia aquest palet amb un congelador manipulat per a contenir marihuana en la part inferior de la màquina, en espais on hauria d’haver-hi escuma per a mantenir el fred.
En total, en aquell primer congelador inspeccionat contenia 11 bosses amb set quilos de marihuana i sis bosses amb tauletes d’haixix amb un pes total de cinc quilos, valorats en més de 70.000 euros en el mercat il·lícit. Els investigadors van comprovar que l’empresa de transports havia fet 14 enviaments anteriors, amb una periodicitat quinzenal a petició de la mateixa persona. El lloc de recollida del palet era un aparcament situat en el barri d’Horta de Barcelona i el destí era una empresa amb ubicació en diferents països del nord d’Europa.

Desmantellament del grup
Fruit de les investigacions, els Mossos d’Esquadra van saber que els enviaments eren gestionats per diferents persones que conformaven un grup criminal que feia enviaments de droga que, una vegada en altres països europeus, multiplicaven el seu preu per tres o quatre. Després de noves vigilàncies, els agents van decomissar un segon congelador amb droga valorada en uns 229.000 euros al mercat il·lícit, i van recopilar indicis per a identificar a tres persones com a presumptes responsables del grup criminal.
La primera entrada i escorcoll dels Mossos es va produir el passat 2 d’octubre a l’aparcament on presumptament el grup criminal feia la seva activitat. Allà es van localitzar altres tres congeladors llestos per a ser utilitzats per a transportar droga. Finalment, aquest dimecres, els Mossos van detenir a un dels tres homes investigats al seu domicili a Mollet del Vallès, on també van localitzar diners en efectiu i altres elements que presumptament usava per a manipular substàncies estupefaents. Tot i aquesta detenció la investigació no està tancada, ja que la policia vol detenir els altres dos investigats. L’arrestat va passar aquest divendres a disposició judicial.