Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Alstom impugna un concurs de TMB per vetar-los per suposats vincles amb Israel

L’empresa francesa Alstom ha impugnat un concurs de Transports Metropolitans de Barcelona, TMB, per adquirir nous trens per la xarxa de metro perquè se li veta la participació per suposats vincles amb Israel. Segons la companyia, una de les clàusules inclou requeriments que “atempten contra els principis establerts en la llei de contractes del sector públic”. 

En un comunicat, Alstom explica que en una d’aquestes clàusules es deixa entendre que deixen fora de la licitació una sèrie d’empreses que apareixen en un llistat de l’ONU i asseguren que aquesta conté “informació errònia”. 

La companyia insisteix que Alstom “no té cap activitat dins ni relacionada amb els territoris palestins ocupats”. A més, ja han sol·licitat formalment diverses vegades que s’elimini l’empresa de la llista. 

Alstom remarca que està “fermament compromesa” amb els principis dels drets humans i la responsabilitat social corporativa i que manté “rigorosos estàndards ètics” allà on té presència. “La participació d’Alstom en qualsevol projecte compleix, com no podia ser d’una altra manera, amb la legislació internacional aplicable en matèria de drets humans”, afegeix.

Imatge d’arxiu del metro de Barcelona | Jordi Borràs

Més trens per augmentar la capacitat i freqüència

TMB va anunciar que licitaria la compra de 39 nous trens per augmentar la capacitat i freqüència del servei de metro. La licitació es va llançar a finals de juliol i preveu fins a 331 milions d’euros d’inversió. En un principi, l’adjudicació s’ha de resoldre durant la primavera del 2026 i la previsió és que els primers trens arribin durant el 2029.

Alstom, que ja ha fabricat anteriorment metros per a TMB, va participar en aquesta licitació, i denuncien que han estat vetats en aquest concurs.

Fonts de TMB han confirmat que el passat 14 d’agost van rebre el recurs d’Alstom, però diuen que estan pendents que es reuneixi el seu comitè de contractació per fer l’acta formal corresponent.

Per ara, l’empresa gestora del metro no dona més detalls. Així mateix, explica que el Tribunal de Contractació del Sector Públic haurà de decidir sobre el que demana l’empresa francesa.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a agost 21, 2025 | 13:34
    Ricard agost 21, 2025 | 13:34
    Tenen feina a l'ajuntament castellà de Barcelona. Hauran de mirar allà on treballen toooots els proveïdors de l'ajuntament, i si treballen amb països no democràtics, com la Xina, Aràbia Saudita, Iran o Castella, hauran de desqualificar-los. O és que només els israelians són "dolents"?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa