Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’únic estadi municipal d’hoquei herba, sense electricitat i amb deficiències greus

Es va inaugurar l’any 2016 i es va convertir en l’única instal·lació pública d’hoquei herba a Barcelona. L’Estadi Municipal Pau Negre (passeig Olímpic, 4, al districte de Sants-Montjuïc) és el refugi d’un miler d’esportistes de clubs com la Secció d’Hoquei Herba del Futbol Club Barcelona, el Barcelona Hockey Club i el Catalonia Hockey Club, així com altres equips de futbol base i atletisme. Però el seu manteniment és més que deficient, com es mostra a les imatges. Però un robatori de coure aquest agost passat ha degradat més la instal·lació, fins al punt que l’entitat que la gestiona ha fet un crit d’alerta: els clubs que hi entrenen han hagut de comprimir els seus horaris d’entrenament, adaptant-se a les hores de llum natural, i fins i tot han hagut de llogar espais alternatius per continuar amb les seves activitats. I després de més d’un mes, continuen sense electricitat. Denuncien la manca de solucions per part de l’Ajuntament de Barcelona i de l’entitat gestora, i alerten que un miler d’esportistes estan posant en risc la temporada perquè no poden entrenar en condicions.

El robatori va malmetre comptadors i cablejat, deixant els camps sense il·luminació i alterant greument el dia a dia de la instal·lació. L’Associació d’Usuaris del Pau Negre lamenta la inoperància de les institucions, que encara no han donat ni una data ni un pressupost per a la reparació. “Temem que amb l’arribada de la tardor i el canvi d’hora, els entrenaments esdevinguin impossibles”, afirmen des de l’associació.

Davant la urgència, reclamen a l’Ajuntament que acceleri els tràmits per pressupostar i executar les obres i que, mentrestant, busqui solucions provisionals, com ara el lloguer de generadors, per garantir que les activitats esportives puguin continuar amb normalitat.

L’entitat gestora estima que en un termini de tres setmanes ja no podran entrenar molts equips, perquè ara ja cal finalitzar l’entrenament a quart de vuit i els dies s’escurçaran encara més. A banda, les instal·lacions presenten una manca evident de manteniment, amb sostres amb esquerdes, humitats i també mobiliari degradat que no se substitueix.

L’Ajuntament “treballa” per resoldre-ho

“S’està treballant en l’àmbit tècnic juntament amb el gestor de la instal·lació per resoldre-ho al més aviat possible”, ha informat el consistori al TOT Barcelona. També explica que el gestor és qui ha de garantir-ne el correcte funcionament duent a terme les accions de manteniment que requereixi la instal·lació, i bé el gran manteniment i les obres de millora es duen a terme des de l’Institut Barcelona Esport, que ha invertit 259.679,64 euros entre el 2021 i el 2025.

Sobre la il·luminació, l’Ajuntament diu que està previst incloure aquest equipament en el procés de desplegament progressiu de la tecnologia LED a les instal·lacions esportives municipals.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa