El pròxim diumenge 8 d’octubre els carrers de Barcelona es tornaran a omplir d’esport, i ho faran amb una xifra històrica de participants, ja que s’incrementa en un 88% el nombre de participants de la triple prova esportiva, i gairebé s’arribarà als 3.000 esportistes. La gran novetat del Triatló de Barcelona d’aquest any és la nova categoria Elit, que s’havia d’adaptar pel Challenge Family, un circuit europeu amb 125.000 euros de premi per a cada triatló, un Challenge Family que és la marca global del triatló arreu del món. La incorporació de Barcelona sota aquesta marca fa que el Triatló de Barcelona canviï el nom i passi a ser el Challenge Barcelona Triathlon.
Els detalls de la modalitat Elit
El recorregut no serà l’habitual, ja que la part corresponent a la prova ciclista presentarà una variació. El recorregut saltarà dels 40 quilòmetres disputats anteriorment als 60 quilòmetres que es faran enguany, també el circuit tindrà més distància, ja que serà de 12 quilòmetres, dos més que els de la prova olímpica, fet que obligarà els ciclistes a realitzar cinc voltes al circuit, que arribarà fins al parc de la Ciutadella.

La cursa a peu també presenta novetats, i també relacionades amb l’augment de la distància. Els competidors hauran de realitzar tres voltes al circuit, i no dos com a la modalitat olímpica, de cinc quilòmetres, fet que augmentarà la distància de la prova, que passarà de 10 a 15 quilòmetres.
L’Ajuntament valora positivament les xifres.
Augmentar, tan significativament no podria ser res més que un motiu de felicitat, el mateix regidor d’esports de l’Ajuntament de Barcelona, David Escudé, ho ha destacat a la roda de premsa de presentació del Triatló de Barcelona a la Sala Lluís Companys de l’Ajuntament de Bacelona: “Molt content per doblar participants, per l’increment de la participació que és superimportant, i estem supersatisfets del que vam treballar“.
A més, l’edició d’enguany ha mantingut la presència femenina de la darrera edició un fet que valora molt positivament Escudé: “Mantenim que les dones facin esport de forma normal, que sigui la quotidianitat, que arribi al 30% al triatló és que la feina es fa i es fa molt bé, és un bon senyal per al triatló, per Barcelona i l’esport femení. Ens hem d’acostumar a parlar amb normalitat de l’esport femení, hem d’estar superorgullosos i orgulloses”.
Els noms més destacats d’aquest any són ben reconeixibles en l’àmbit esportiu internacional, ja que a Barcelona vindran triatletes tan reconeguts com Alistair Brownlee, Cameron Wurf, Imogen Simmonds o Emma Pallant.