El CE Europa proposarà a la RFEF que el pròxim partit de lliga, contra el filial de l’Atlètic de Madrid, segon de la categoria, es disputa al camp municipal la Bòbila de Gavà, segons ha confirmat a aquest diari el club gracienc. La federació havia denegat l’ajornament del partit, que inicialment s’havia de disputar a Can Dragó. Problemes climàtics i una demora lleugera de les obres han provocat que la instal·lació –sobretot la gespa– encara no estigui a punt per a dissabte vinent (16:15 hores). Des del club remarquen que l’ens federatiu encara ha de validar Gavà com a alternativa per a aquest cap de setmana.
La Bòbila té actualment capacitat per a 1.500 persones, menys de l’exigida per la RFEF. Però l’Europa recorda que l’espai de Gavà ja va acollir un partit del Cornellà l’any passat i que el primer equip escapulat ha disputat aquest any partits en estadis similars. La Bòbila disposa de gespa natural i el conflicte principal recau en la il·luminació, deficient per complir els requisits de la categoria. En declaracions al diari Mundo Deportivo, el president del club, Héctor Ibar, ha remarcat que assumiran el cost dels llums provisionals si cal. El camp de Gavà s’ha imposat finalment a altres opcions; principalment per la seva proximitat a Gràcia –en comparació amb les alternatives– i per les facilitats que ha posat l’Ajuntament per acollir el partit.
Ibar ha descartat alternatives com la Nova Creu Alta de Sabadell perquè el lloguer se n’anava de mare. Tampoc és possible disputar el partit a la Ciutat Esportiva Joan Gamper del FC Barcelona, que demanava “el doble” que el Sabadell, segons explica el president al diari esportiu. La ciutat esportiva de l’Espanyol tampoc era una opció possible perquè el juvenil perico juga a la mateixa hora. El club ha agraït la bona predisposició d’altres clubs com el Nàstic de Tarragona, el Reus o l’Olot, opcions descartades perquè es prioritzava un desplaçament “més proper”.

Decebuts amb la RFEF
La disputa del pròxim partit de lliga ha obert una nova carpeta en les males relacions entre el club escapulat i la federació espanyola, que a inici de temporada va ignorar la petició de l’Europa –i del Getxo d’Euskadi, en una situació similar– per ampliar la moratòria que permetia jugar al Nou Sardenya a tota una temporada. Descartada aquesta opció, l’Europa ha hagut de buscar una alternativa, Can Dragó, pel segon tram de la competició. L’Ajuntament ha instal·lat la gespa corresponent, ha canviat l’enllumenat, ha millorat la seguretat i ha instal·lat grades supletòries al voltant del terreny de joc.
El president de l’Europa no ha entès la negativa a ajornar el pròxim partit, tal com ha reiterat en diferents mitjans, i ha criticat la posició de la Federació Catalana de Futbol (FCF). Al seu entendre, l’organisme català, amb forts vincles amb la RFEF, no ha ajudat l’equip barceloní. En aquest sentit, Ibar ha acusat el seu president Joan Soteres de tenir “bones paraules, però res de res a l’hora de la veritat”.
Des del club entenen que Can Dragó ja estarà a punt per als següents duels, previstos per a inicis de febrer. Per tant, l’alternativa de Gavà només durarà un partit. La resta es disputaran a Can Dragó, amb una capacitat de 3.000 persones. L’Europa haurà de veure com encaixa la seva massa social, superior als 3.500 sòcies, a les noves instal·lacions de Nou Barris. En conversa amb aquest diari, mesos enrere Ibar apuntava a l’opció d’estrenar un aplicatiu per saber en temps real quina afluència hi haurà a l’estadi cada setmana. L’altra incògnita és saber com respon l’equip al canvi, sobretot tenint en compte un primer tram de temporada exitós en què s’ha vorejat la primera posició, que dona l’opció d’ascendir de forma directa a Segona Divisió.
