L’ascens a la Primera RFEF ha abocat el CE Europa a un viacrucis legal que no acaba mai. La federació els obliga a mudar-se del Nou Sardenya per jugar la segona volta sobre gespa natural, i Can Dragó, l’alternativa escollida, no estarà a punt per al pròxim partit de lliga. El club i l’Ajuntament de Barcelona han demanat la suspensió del partit, per donar marge a la gespa perquè arreli amb comoditat, però l’ens federatiu l’ha desestimat. Els de Gràcia tenen ara menys de 24 hores –fins demà a les 14 hores– per anunciar l’alternativa. El club ha sondejat mitja dotzena d’opcions i assumeix que serà fora de Barcelona.
Fonts del club han explicat al Tot Barcelona que estan buscant l’opció “que millor encaixa” i que “compleixi els requisits de la Federació”, una decisió que encara no està presa, principalment a l’espera de conèixer la disponibilitat dels estadis que s’estan estudiant. En tot cas, l’Europa assumeix que haurà de ser fora de Barcelona. Descartat lògicament el Camp Nou, l’altra alternativa que reuneix les condicions a la ciutat és l’Estadi Olímpic de Montjuïc, amb uns costos per partit “molt elevats”, assumeix el conjunt escapulat.

Can Dragó arriba tard
L’inici de tot plegat arriba un cop la RFEF ha denegat a l’Europa una ampliació de la moratòria, que dona als clubs quatre mesos aproximadament per adequar les seves instal·lacions als requisits de la tercera categoria del futbol masculí; entre altres, una capacitat mínima de seients, una il·luminació adequada per a les retransmissions televisives, graderia vorejant el camp i el més difícil, la gespa natural.
L’Ajuntament va iniciar l’adaptació de Can Dragó a mitjans de novembre, una setmana més tard del previst per incompatibilitats amb unes obres del costat, i no tindrà el terreny de joc a punt per al partit de dissabte vinent. Segons han explicat el club i l’Ajuntament en un comunicat conjunt, “les pluges, el temporal i el descens de les temperatures que han afectat les darreres setmanes a la ciutat” també són les culpables que el camp “no estigui en condicions òptimes” de cara al partit contra el filial de l’Atlètic de Madrid
“El CE Europa fa dies que treballa per trobar un estadi alternatiu on poder disputar el partit de dissabte vinent, amb el desig de jugar el més a prop possible de casa nostra, per tal de facilitar l’assistència de la nostra afició”, apuntava el club en un comunicat dilluns. La sensació dins del club és que tant la federació espanyola com la catalana no tenen “cap voluntat de col·laboració”. En una entrevista recent a betevé, el president Hèctor Íbar, també ha lamentat la poca voluntat de diàleg del president de la Federació Catalana de Futbol, Joan Soteres. Des de Gràcia sí que agraeixen la “predisposició” de la regidoria d’esports, liderada per David Escudé.

Les dificultats que els de Gràcia troben als despatxos no ha afectat l’equip, que camina quart a la classificació i ha flirtejat amb la primera posició –que donaria l’ascens directe al futbol professional– en més d’una ocasió. Queda per veure l’exili a Can Dragó, que compta amb una pista d’atletisme pel mig, afecta la dinàmica del primer equip durant la segona volta de la competició.
