El barri de Sant Andreu de Palomar de Barcelona va ser el passat divendres l’escenari d’una perillosa persecució que va acabar amb un menor d’edat detingut. Els fets van tenir lloc al vespre, quan l’implicat es va negar a aturar-se després que un grup d’agents dels Mossos d’Esquadra li requerís en comprovar que estava circulant en un patinet sense respectar les directrius que marca la normativa.
La negativa del menor va portar els agents a començar una persecució a tota velocitat per les voreres de diversos carrers de Sant Andreu, amb el risc que això suposa per als vianants. Alguns dels moments d’aquesta perillosa persecució van ser captats per diversos veïns i compartits després per la plataforma Social Drive a través de les xarxes socials.
Segons informa Betevé, els agents de la policia catalana van aconseguir finalment aturar l’implicat i van comprovar que portava a sobre una quantitat que no ha transcendit de substàncies estupefaents, de manera que va ser detingut pels efectius. El menor està investigat per un delicte contra la salut pública, a més d’un altre de desobediència de l’autoritat i d’un de conducció temerària per la persecució.
Una altra persecució a Horta-Guinardó
Es dona la circumstància que aquest cap de setmana també es va tenir lloc una altra persecució policial, aquest cop, però, al districte d’Horta Guinardó de la capital catalana. Els fets es van produir al voltant de dos quarts de vuit del vespre, quan uns agents de la Guàrdia Urbana van veure el conductor d’una motocicleta saltar-se un semàfor amb vermell. Els agents van demanar-li que s’aturés. No ho va fer i es va iniciar una persecució. El motorista, que a més portava un altre passatger, conduïa de manera temerària, “saltant-se tots els semàfors i conduint a tota velocitat”.
La persecució no va acabar fins que la motocicleta es va xocar contra un vehicle que estava aturat. En aquell moment, els policies van aconseguir retenir el conductor i, per part seva, l’altre passatger, va fugir. La part més important, però, és que els agents es van assabentar que la moto que conduïa havia estat robada el passat 1 de febrer. Van detenir el conductor per robatori d’un vehicle i, a més, “el van denunciar per conducció temerària i per conduir sense carnet”.