Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
VÍDEO | Intervenen 26 quilos de cocaïna amagats en muntures per a cavalls al Prat

Efectius de la Guàrdia Civil han intervingut 26 quilos de cocaïna amagats en selles de muntar en una operació que s’ha dut a terme a l’Aeroport de Barcelona-El Prat. El farcit de les cadires estava format per una fibra barrejada amb la droga, amb l’objectiu de dificultar la seva detecció de la càrrega, que, segons informa la policia espanyola, té un valor de 600.000 euros al mercat il·lícit. L’operació policial s’ha saldat amb cinc detinguts per tràfic de drogues i pertinença a grup criminal.

La investigació va començar el novembre de l’any passat quan es van detectar diversos paquets de cocaïna procedents de Medellín (Colòmbia) amb destinació a les localitats d’Alcanyís i Valdealgorfa (Terol). Les indagacions van portar els agents fins a l’aeroport del Prat, a Barcelona, ​​on es van detectar dos paquets que contenien sis muntures, a l’interior dels quals hi havia oculta una important quantitat de cocaïna. Per dificultar la seva detecció, els criminals van recórrer a un sofisticat sistema d’ocultació, ja que la droga havia estat tractada químicament per formar part del farciment de les selles de muntar.

Tant les diligències instruïdes com les persones detingudes han estat posades a disposició del Jutjat d’Instrucció núm. 2 d’Alcanyís, que ha decretat l’ingrés a la presó de tots. Les actuacions han estat dutes a terme per l’EDOA (Equip de Delinqüència Organitzada i Antidrogues) de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de Terol i l’Equip ROCA de la Companyia d’Alcanyís.

La policia espanyola ja va intervenir 10 quilos amb aquest mateix sistema d’ocultació

El passat 27 de desembre, la Guàrdia Civil ja havia intervingut un altre carregament de cocaïna amagat en muntures de cavall. En aquella ocasio, una operació conjunta d’Efectius de la Unitat d’Anàlisi de Risc, formada per agents de l’institut armat i de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, van intervenir dues selles de muntar que duien 10 quilos de cocaïna. El paquet, segons va informar aleshores la policia espanyola, va arribar procedent de Quito (Equador) el passat 15 de novembre als magatzems d’una empresa de transport de l’aeroport.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa