La cinquantena de veïns de l’edifici del número 265 del carrer de la Indústria encara no poden tornar a les seves llars. L’espectacular incendi que aquest diumenge va afectar aquesta finca, ubicada a l’altura del carrer de Conca del barri del Camp de l’Arpa del Clot de Barcelona, no va deixar cap persona ferida, però va obligar a desallotjar les famílies del bloc de pisos, que ja fa dues nits que dormen fora de les seves llars.
Segons la informació facilitada pels Bombers de Barcelona, el foc es va iniciar en el cinquè pis i es va propagar ràpidament pel pati interior de l’edifici, fet que va provocar que es veiés afectat bona part del bloc i que alguns dels habitatges acabessin pràcticament destrossats, tal com mostren algunes de les imatges compartides pel cos en una publicació a través de les xarxes socials. De fet, l’incendi va fer estralls importants en una desena dels 34 domicilis de la finca.
Això també va deixar afectacions en els subministraments de l’immoble, que va quedar sense accés al servei de gas i electricitat i tampoc sense aigua potable. Fins que aquesta situació no se solucioni el problema i es restableixin els subministraments, la cinquantena de veïns afectats no podran tornar als seus domicilis i només hi podran accedir sota la supervisió dels Bombers per treure algunes pertinences que necessitin durant aquests dies que hauran de passar fora de casa seva.

Un desplegament important de diferents cossos
El cos d’emergències de la capital catalana hi va destinar fins a una dotzena de dotacions, entre escales, vehicles de suport i de comandament per extingir el foc. També van col·laborar en les tasques diversos efectius de la Guàrdia Urbana de Barcelona i del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Per poder donar temporalment una alternativa d’habitatge a les famílies afectades també es va activar el Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUEB).