Els Mossos d’Esquadra han detingut dues persones presumptament vinculades amb un robatori que va passar en un tren que anava de Barcelona a Madrid ara farà dos anys. Segons explica la policia, un home va dipositar un maletí a la zona d’equipatge i quan el tren va aturar-se a Saragossa, el maletí havia desaparegut. El propietari va denunciar el robatori quan va arribar a l’estació d’Atocha, a Madrid. Però no va tenir sort. Però una trucada inesperada, dos anys després d’aquells fets, li ha permès recuperar el material robat.
Es tracta d’una maleta amb material audiovisual de la seva empresa valorat en més de 10.000 euros. El passat 23 de setembre, la víctima del robatori es va presentar en una comissaria dels Mossos a Santa Coloma de Gramenet per avisar que “una trucada anònima” l’informava que s’estava venent el seu material, amb el logotip de la seva empresa, en una pàgina d’Internet.

Fingeixen un suposat interès
Els agents encarregats de la investigació van descobrir que, en efecte, es tractava del material robat dos anys enrere i van organitzar un operatiu per detenir els venedors d’aquell contingut. Els investigadors van quedar amb ells a l’estació de metro de la Pau de Barcelona, simulant un possible interès en aquells objectes, que mai ningú havia desitjat durant dos anys, i van detenir dues persones, un home i una dona de 42 anys.
Els Mossos d’Esquadra aclareixen, així, un succés del qual fa dos anys que no se sabia res, que va començar amb una denúncia a Atocha, que ha passat per Santa Coloma de Gramenet i que ha acabat al districte de Sant Martí, a Barcelona. Tal com explica el mateix cos policial, les dues persones detingudes estan acusades d’un delicte de recaptació i ara serà un jutjat qui entomi la causa.