Els Mossos d’Esquadra van detenir dimecres passat tres persones d’entre 25 i 44 anys per pertinença a grup criminal i per traficar amb drogues sintètiques des d’allotjaments turístics al districte de l’Eixample de Barcelona. La Policia de la Generalitat han explicat en un comunicat que els compradors trucaven als detinguts i s’acostaven fins a un dels 13 pisos llogats per fer l’intercanvi.
Dels tres detinguts, un s’encarregava de la gestió i venda de la droga, mentre que els altres dos eren responsables de llogar els diferents habitatges a la capital catalana. A més, durant la investigació policial es van efectuar quatre detencions de diferents compradors de substàncies, entre setembre i desembre de 2025.
El dimecres 18 de febrer a primera hora del matí, i un cop comprovada l’activitat il·lícita, agents dels Mossos d’Esquadra van desplegar un operatiu per dur a terme dues entrades i escorcolls a dos domicilis del districte de l’Eixample de Barcelona, lloc on es van practicar les detencions de les tres persones implicades en la trama. D’altra banda, també van escorcollar diversos vehicles dels investigats, on van localitzar una maleta amb l’estoc de drogues.
Detenim 3 persones per traficar amb drogues de síntesi des de pisos turístics a l’Eixample de Barcelona.
— Mossos (@mossos) February 22, 2026
Hem intervingut més d’11 kg de MDMA, ketamina i cocaïna rosa, entre d’altres substàncies, i més de 100.000 € en metàl·lic. pic.twitter.com/vLgwuuVj8t
Un arsenal de drogues sintètiques
En total, els agents van intervenir 4,2 kg de MDMA, 2,44 kg de ketamina, 1,42 kg de pastilles d’èxtasi, 1 kg de cocaïna, 1 kg de Tusi, cocaïna rosa; i 953 g de metamfetamina. La Policia de la Generalitat calcula que la droga intervinguda durant la investigació tindria un valor de prop de 400.000 euros al mercat il·lícit. Durant els escorcolls també es van trobar 100.740 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i 2 bàscules.
