Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Tres detinguts a Barcelona en una operació contra la pornografia infantil

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Barcelona en una operació contra la pornografia infantil que també s’ha dut a terme en altres punts de l’estat espanyol. A banda de les tres detencions efectuades a la capital catalana, segons ha informat la policia en un comunicat aquest dilluns, també s’han detingut sis persones més per presumpta possessió i distribució de pornografia infantil a Espanya: 4 a Cadis, ​​una a Madrid i una a La Corunya. En total, s’han detingut nou persones que tenen edats inferiors als arrestats en altres operacions similars i, en aquest cas concret, dos són menors d’edat.

La investigació es va iniciar després de diverses denúncies formulades pel Centre Nacional de Nens Despareguts i Explotats (NCMEC per les sigles en anglès) en què s’informava que usuaris a Espanya compartien pornografia infantil a través d’apps de missatgeria instantània i que van ser posades en coneixement de la Policia Nacional a través de l’Ambaixada dels Estats Units a Espanya. La informació, en aquest cas, provenia dels acords existents entre la Policia Nacional i l’ambaixada dels Estats Units a Espanya.

Agents especialitzats de la Unitat Central de Ciberdelinqüència de la Policia Nacional van analitzar aquestes informacions per identificar els usuaris i van arrestar 9 persones com a presumptes autores de delictes de tinença i distribució de pornografia infantil a través d’Internet. La Policia també va fer escorcolls en els domicilis dels arrestats en els quals es van comissar tres portàtils, cinc mòbils, dues tauletes, sis discs durs externs, tres discs durs interns, un ordinador de sobretaula i cinc dispositius d’emmagatzematge tipus USB.

Operació contra la distribució a internet de pornografia infantil /
Operació contra la distribució a internet de pornografia infantil / Pxhere

Barcelona encapçala les atencions per agressions sexuals a menors

La xarxa de centres Barnahus, que compta amb 13 centres en funcionament repartits per Catalunya, ha atès 226 casos de violència sexual a infants i adolescents a Barcelona des de principis d’any. De fet, la capital catalana és la localitat de Catalunya amb més atencions. En total, a tot el Principat s’han atès 1.450 aquest 2024. Les xifres apunten una mitjana de sis casos atesos cada dia aquest any i s’estima que cada any s’acabin tractant 3.600 menors. Segons dades fetes públiques recentment pel Departament de Drets Socials a través dels centres que ja han entrat en funcionament arreu de Catalunya, també s’han atès casos a Terrassa (175), Tarragona (171), Lleida (169) i Girona (163). Per atencions fetes, ho segueixen Granollers (108), Manresa (95), Badalona (93), Mataró (91), Tortosa (58), Vilanova i la Geltrú (54) i la Seu d’Urgell (26).

Més notícies
Notícia: TMB instal·la dotze ventiladors a les andanes del metro d’Hospital Clínic
Comparteix
El primer test es fa en aquesta estació perquè és una de les més caloroses de la ciutat
Notícia: La qualitat de l’aire millora, però encara és una assignatura pendent de Barcelona
Comparteix
Els nivells d’NO2 a la ciutat són els millors de la història des que es tenen registres
Notícia: Els treballs arqueològics al monestir de Pedralbes deixen al descobert cups de vi
Comparteix
Les noves dades mostren que les estructures formen un complex sistema de producció de vi
Notícia: Méteo | Adeu a les nits tòrrides a Barcelona?
Comparteix
L’Ajuntament ha desactivat la Fase d’Emergència per nits tòrrides del Pla Calor, però manté activa la fase d’Alerta

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa