El major dels Mossos d’Esquadra Josep Lluís Trapero, l’home escollit pel president de la Generalitat, Salvador Illa, per a ser el nou director de la Policia, ha detingut un lladre reincident en un pàrquing de Barcelona. Feia temps que Trapero, que ara té una posició més administrativa, no protagonitzava una detenció. Concretament, això no passava des de l’any 2006, quan va detenir Remedios Sánchez, coneguda com a “mataiaies“, a qui el programa Crims de TV3 va dedicar un episodi.
Tal com ha avançat La Vanguardia i han confirmat fonts dels Mossos al TOT Barcelona, Trapero caminava aquest dimarts al voltant de les 13.40 h vestit de paisà amb un dels seus escortes per un pàrquing de plaça Catalunya quan dos homes van sortir d’entre els cotxes i van arrencar a córrer. En veure que un dels vehicles tenia els vidres trencats, Trapero i l’escorta van començar a perseguir un dels dos lladres, que portava una motxilla negra. “El van agafar in fraganti”, detallen les fonts policials consultades per aquest diari.
“Quina mala sort”, va admetre el detingut, un lladre multireincident especialitzat en robatoris amb força dins d’aparcaments. El major dels Mossos li va llegir els seus drets i, posteriorment, una patrulla el va traslladar a comissaria. D’altra banda, les víctimes van poder recuperar les seves pertinences. Tot i això, fonts dels Mossos han assenyalat que la Policia de la Generalitat ha obert una investigació per tal de localitzar l’altra persona implicada en el robatori.

Compàs d’espera per als canvis als Mossos
El major dels Mossos està pendent que s’oficialitzi el seu nomenament com a nou director general de la Policia, un compromís assolit per Illa en plena campanya electoral, quan també va avançar que Núria Parlon seria la nova consellera d’Interior. Tot i això, el seu nomenament haurà d’esperar uns dies. La consellera i portaveu, Sílvia Paneque, en la roda de premsa posterior al primer Consell Executiu d’Illa va deixar clar que “la consellera Parlón, quan sigui el moment, informarà dels possibles canvis i qüestions que puguin esdevenir en les pròximes setmanes”.
Parlon va acompanyar Illa la setmana passada durant una visita al Complex Central dels Mossos d’Esquadra a Sabadell, on van ser rebuts pel comissari en cap, Eduard Sallent, i pel director de la Policia de la Generalitat, Pere Ferrer. El president de la Generalitat i la consellera de l’Interior es van reunir a porta tancada amb els comandaments dels Mossos, una trobada que també va comptar amb la presència de Trapero.