Un home ha mort després de caure accidentalment a les vies de l’L3 del metro de Diagonal. Els fets van passar la nit de dimecres, cap a les 21 h. Betevé ha avançat que l’home estava sota els efectes de l’alcohol i parlant per telèfon quan va precipitar-se a les vies just en el moment en què passava el comboi. De moment, però, els Mossos d’Esquadra mantenen oberta una investigació per aclarir les causes de l’accident.
Cal recordar que aquests accidents són totalment excepcionals, i que a les andanes està clarament indicada la zona de seguretat entre l’andana i les vies que els passatgers mai no han de creuar. També per megafonia es donen avisos perquè ningú no baixi a les vies, i si cau algun objecte, cal contactar amb el personal del metro per tal que ells ho recullin amb seguretat.
Catalunya, l’estació més conflictiva
La parada del metro de Catalunya (L1) és un punt negre d’incidències. Concretament, de ciutadans que travessen les vies per anar fins a l’andana de Rodalies. Segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), durant aquest 2024, s’han detectat tres baixades a les vies. No obstant això, la situació ha millorat notablement els darrers anys, des que TMB va instal·lar a finals del 2022 unes xarxes que separen les instal·lacions del metro i de Rodalies. L’any 2019, es van detectar 29 incidències, mentre que el 2023 en van ser set. TMB informa que des que s’han instal·lat les xarxes, un element que evita que es pugui passar des de l’andana de l’L1 fins a la de Renfe, la reducció de gent que travessa les vies ha estat del 75%.

