Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Detingut un lladre escalador molt actiu al Carmel que s’amagava en pisos ocupats

Els Mossos d’Esquadra han detingut un lladre molt actiu al barri del Carmel (Horta-Guinardó) a qui atribueix almenys 16 robatoris entre els mesos de setembre i octubre i a qui ha costat molt de localitzar perquè s’amagava en pisos ocupats que feia servir de refugi temporal. Segons ha explicat la policia catalana, al detingut, un home de 37 anys amb una “activitat delinqüencial frenètica”, se li atribueixen 16 robatoris amb força a casa habitada (cinc d’ells en grau de temptativa), un robatori violent a l’interior de domicili i un altre a la via pública, així com una violació de domicili, un furt i una estafa amb targeta de crèdit. 

Gràcies a les càmeres de seguretat, els agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria d’Horta-Guinardó que duien el cas van poder identificar l’autor dels robatoris, un vell conegut dels Mossos perquè acumula una vintena de detencions. La principal dificultat va ser poder localitzar-lo, ja que el sospitós “es feia fonedís i no pernoctava als mateixos domicilis: aprofitava la cobertura que li donaven persones conegudes que residien a pisos amb ocupació delinqüencial”, expliquen des dels Mossos. El seu modus operandi sempre era el mateix: accedia als pisos escalant, en alguns casos descalç, i sostreia joies i altres objectes de valor com mòbils i ordinadors. També va robar uns 6.000 euros en metàl·lic.

Efectius dels Mossos d’Esquadra en una imatge d’arxiu / ACN

Per enxampar-lo, els investigadors van organitzar un ampli dispositiu amb diferents unitats de seguretat ciutadana i agents de paisà de la comissaria d’Horta-Guinardó, que finalment el van aconseguir localitzar en un pis del carrer Sigüenza, al mateix barri del Carmel. El passat 30 d’octubre, quan tornava de cometre dos robatoris més, el va detenir en un operatiu que va comptar amb la participació d’agents de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO). El detingut va passar a disposició judicial el dia 1 de novembre.

Cau una banda de lladres de pisos

És la segona vegada en una setmana que els Mossos d’Esquadra resolen un bon grapat de robatoris de cop. La setmana passada la policia catalana va desmantellar una banda de lladres de pisos que utilitzava marcadors de cola per assenyalar els possibles objectius i que durant l’estiu van robar en almenys 13 habitatges de les Corts, Sant Martí i l’Eixample. Una identificació rutinària per part d’agents del Grup de Delinqüència Urbana de la comissaria de Sants-Montjuïc va permetre detenir diversos integrants del grup a principis de juny i fa uns dies es va acabar de localitzar i detenir la resta de membres, que van aprofitar les vacances d’estiu per buidar diversos pisos.

Durant unes tasques de vigilància, els investigadors van identificar els sospitosos, tres homes d’entre 40 i 43 anys, que portaven una motxilla sostreta en un robatori anterior i van detenir-los. Amb una autorització judicial sota el braç van poder entrar a dos pisos, un a Barcelona i un altre a Badalona, on van poder comissar “material per efectuar els robatoris, com rossinyols i eines per fabricar-ne, bombins per obrir portes i roba de disfressa per ocultar parcialment el rostre”. També van trobar 10.000 euros en efectiu i diverses joies. Els Mossos han relacionat els tres homes amb almenys 13 robatoris amb força a pisos de Barcelona durant els mesos d’agost i setembre: quatre al districte de Sant Martí, quatre al districte de les Corts i cinc al districte de l’Eixample.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa