Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Cau a Barcelona la primera cèl·lula del Tren d’Aragua a l’Estat espanyol

La Policia Nacional, amb la col·laboració de la Policia Nacional de Colòmbia i el projecte Ameripol-El Pacte 2.0 de la Unió Europea, ha donat per desarticulada per primera cèl·lula assentada de l’organització veneçolana del ‘Tren d’Aragua’ a l’Estat espanyol. L’operació contra aquesta organització relacionada amb nombroses remeses de droga s’ha saldat amb 13 detinguts i cinc registres, on s’han intervingut drogues sintètiques, cocaïna i una plantació de marihuana interior. També s’han desarticulat dos laboratoris de cocaïna rosa, també coneguda com a tusi, molt habitual en el desenvolupament criminal d’aquesta organització. La investigació ha estat dirigida pel Jutjat Central d’Instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés a la presó de quatre dels arrestats, segons ha informat la Policia Nacional.

Les detencions s’han efectuat a Barcelona (8), Madrid (2), Girona (1), la Corunya (1) i València (1), i els escorcolls s’ha fet a Barcelona (2), Madrid (1), La Corunya (1) i Girona (1). Aquesta operació suposa la segona fase de l’Operació Interciti, que es va dur a terme a mitjans de l’any 2024, quan es va detenir a Barcelona el germà del Niño Guerrero, líder de l’organització a escala mundial. L’arrest es va efectuar per una Ordre internacional de detenció en vigor interposada per Veneçuela i per la seva presumpta participació en delictes de terrorisme, tràfic d’éssers humans, tràfic d’armes, extorsió, blanqueig de capitals i associació per a delinquir.

Després de detenir-lo, els investigadors es van centrar a determinar si l’arrestat, que s’havia instal·lat a Espanya, tenia intenció d’implantar i expandir la seva estructura a l’Estat espanyol, amb l’objectiu d’operar com ho fa en els països d’origen. Gràcies a la investigació, la policia espanyola van detectar un entramat de persones, ubicades en diferents punts d’Espanya, que conformaven una organització criminal que es finançava, principalment, pel tràfic de drogues.

Una estructura jerarquitzada

La cèl·lula tenia una distribució jerarquitzada en la qual el líder comptava amb un lloctinent amb què dirigia les dues subestructures que portaven a terme l’activitat il·lícita a escala estatal. Els arrestats es dedicaven a cuinar la cocaïna rosa en els seus domicilis i després la distribuïen per finançar-se, però també s’encarregaven de traficar amb cocaïna que emmagatzemaven prèviament. Tot i que donen la cèl·lula per desarticulada a l’Estat espanyol, els investigadors ara se centren a detectar altres membres de l’organització criminal. S’estan analitzant tots els efectes intervinguts en les entrades i registres i, molt especialment, les ramificacions internacionals de la banda.

Comentaris

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa