Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Atrapen l’assassí dels mil noms en un creuer que feia parada a Barcelona

El Port de Barcelona va ser l’escenari el passat 6 de març d’una operació policial sense massa precedents a les instal·lacions de la capital catalana. Agents del Cos Nacional de Policia (CNP) van detenir el passatger d’un creuer de la companyia Baleària que acaba d’atracar al moll adossat del recinte després de comprovar que portava documentació falsa.

Segons la informació facilitada per la policia espanyola en un comunicat, la identitat que va donar l’home va fer saltar les alarmes dels agents policials de l’indicatiu Colon pertanyents al punt fronterer marítim del port. Després de consultar les bases de dades informàtiques, els efectius van comprovar que el nom i cognoms donats pel passatger tenien vinculats l’alerta i el requeriment d’un control específic per possible falsedat documental.

Els policies van acudir aleshores al moll adossat on es trobava atracat el vaixell per estudiar in situ el passaport que l’home va mostrar. Després de fer les comprovacions oportunes amb el Punt Atenes, un centre de trucades amb el qual els agents poden contactar per consultar la veracitat de documents i obtenir un informe detallat en uns 10 minuts, la centraleta va confirmar la falsedat del document entregat pel passatger.

Fins a 18 identitats diferents registrades

Davant d’això, els policies van detenir l’individu i el van traslladar a dependències policials, on es va acabar de comprovar la seva identitat a través de la base de dades del Sistema Automàtic d’Identificació Dactilar. Aquestes indagacions i comprovacions informàtiques van constatar que la verdadera identitat de l’home no era la que apareixia al passaport i que, en realitat, el passatger era un perillós criminal que acumulava nombroses reclamacions per part de diverses agències com Interpol o la UNMIK (Missió de les Nacions Unides) per delictes de mort, homicidi o assassinat. En concret, l’home tenia gravades en les bases informàtiques policials un total de 18 identitats diferents que anava canviant per evitar poder ser atrapat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: katana a abril 07, 2025 | 22:59
    katana abril 07, 2025 | 22:59
    katana

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa