La plaça de Can Rosés, al barri de les Corts, guarda un tresor natural imponent. Es tracta d’un bellaombra, un arbre originari de la zona subtropical de Sud Amèrica. Arriba a tenir una alçada entre 8-12 metres, amb una base molt àmplia, amb les seves arrels visibles que s’estenen lateralment i prenen formes particulars al voltant del tronc. Floreix d’abril fins a juny i els fruits maduren de juliol a agost. Doncs bé, resulta que aquest arbre ha aparegut amb una branca mutilada, com ha denunciat a les xarxes socials Una dona de Barcelona @mercebarnacity: “Al costat de casa, un arbre emblemàtic deixat i sec. Llàstima de Barcelona”. L’arbre ha perdut una branca de grans dimensions, que s’ha desprès i ha caigut sobre la vorera. Aquest arbre, que havia format part del pati de l’Escola Ítaca, ha quedat visiblement malmès.
Causa encara desconeguda
De moment es desconeixen les causes que han provocat la caiguda de la branca, tot i que no es descarta que l’estrès hídric per la sequera, com es va apuntar amb la palmera que va caure al barri del Raval aquest estiu, hagi pogut afectar la flexibilitat de l’arbre, i que alguna acció humana hagi acabat de sentenciar-la, segons informa Betevé. Just aquesta setmana, ha caigut un arbre al barri de Sant Antoni, sense que hagi provocat cap dany personal. I també dimecres al vespre va caure un arbre als Jardins del Tenor Masini.
Com funciona el protocol de revisió de l’arbrat de la ciutat? Cada dos anys es revisen els 250.000 arbres de tota la ciutat, “un protocol que està per sobre dels estàndards internacionals”, expliquen des de Parcs i Jardins, alhora que alerten que “el risc zero no existeix, però tenim uns arbres sans a la ciutat”. Sobre l’estrès hídric, amb una sequera que ja fa tres anys que dura, està afectant l’arbrat, ha confirmat Parcs i Jardins.