L’Ajuntament de Barcelona ha rectificat i ha decidit obrir un expedient informatiu a FCC per la mort d’una treballadora del servei de neteja que es va desplomar el dissabte després de treballar tot el dia al carrer en plena onada de calor. Així ho ha explicat el consistori en un comunicat a última hora d’aquest dilluns. Unes hores abans, el director del servei de Neteja i Recollida de Residus de l’Ajuntament, Carlos Vázquez, havia dit en declaracions a la premsa que FCC complia amb tots els protocols de seguretat laboral i descartava una investigació. En el comunicat, l’Ajuntament justifica el canvi de postura perquè s’ha analitzat “tota la informació disponible fins a la tarda” i ha decidit obrir l’expedient per “aclarir les circumstàncies ocorregudes”.
Amb tot, el consistori no ha concretat quina informació nova ha rebut sobre el cas que l’ha fet canviar d’opinió i es limita a dir que l’expedient informatiu pretén “recopilar tota la informació i dades disponibles sobre la mort d’una treballadora la nit de dissabte a diumenge després de la jornada laboral”. L’Ajuntament havia demanat un primer informe el diumenge per conèixer els “detalls de la jornada laboral i tasques realitzades” per la treballadora i matisa que, fins ara, no coneix la causa de la mort “perquè queda dins l’àmbit de privacitat de la família” ni té cap informació “sobre quin era el seu estat de salut”.

L’Ajuntament defensa els controls municipals
En el comunicat, l’Ajuntament defensa que el passat 29 d’abril va fer un requeriment a les quatre empreses prestadores del servei de neteja perquè enviessin tota la documentació corresponent sobre els seus protocols actualitzats per “prevenir problemes de salut a causa de la calor”. Els tècnics municipals van fer un informe intern i no van detectar anomalies destacables. Així mateix, el consistori assegura que les empreses “han entregat als seus treballadors i treballadores la roba d’estiu, amb materials transpirables, gorra i crema solar i els han informat de com actuar en cas de detectar símptomes de cop de calor” i els ha entregat “informació sobre els símptomes i com actuar en cas de patir-los o detectar-los en els companys”.