El Zoo de Barcelona començarà a provar un sistema pioner per reutilitzar l’aigua sobrant de la neteja de les instal·lacions. Es tracta d’una iniciativa del projecte ‘Gestió de recursos hídrics en instal·lacions zoològiques -FIT4USE Tecnologia de recirculació d’aigües’, que està finançat per la Unió Europea a través del programa LIFE. En el cas del zoo, la prova consistirà a instal·lar una planta amb filtres naturals gràcies als quals els microorganismes eliminen els nutrients i contaminants de l’aigua. Si funciona, l’aigua que hagi estat tractada es podrà tornar a fer servir dins el zoo per regar, netejar i reomplir basses naturalitzades. El projecte està coordinat per la Universitat Tècnica de Liberec i la planta pilot que utilitzarà el Zoo estarà llesta l’estiu del 2025.

El projecte té un cost de 2,7 milions provinents de fons europeus

Aquesta instal·lació estarà oberta al públic i hi haurà panells amb informació per conscienciar la ciutadania sobre l’important paper de les zones humides en la fauna i flora del planeta. Aquest projecte està dotat amb 2,7 milions d’euros de fons europeus, una part dels quals aniran a parar al Zoo de Barcelona.

Instal·lació dels flamencs, al Zoo de Barcelona / Meritxell M. Paun
L’aigua servirà per regar, netejar les instal·lacions i reomplir basses com la dels flamencs / Meritxell M. Pauné

Un grup expert en tractaments d’aigua assessora el projecte

A banda del Zoo de Barcelona i la Universitat Tècnica de Liberec, que coordina el projecte, al programa LIFE hi participen la Fundació Solidaritat de la Universitat de Barcelona; la Universitat de Girona (UdG), el Zoo de Liberec (Txèquia); i el grup Photon Water Technology. Aquest grup és expert en tractaments d’aigua, el que pot donar informació molt útil a l’hora d’enllestir aquesta prova pilot que començarà l’estiu del pròxim any i amb la qual el Zoo de Barcelona espera ser pioner en reutilització de l’aigua.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a abril 25, 2024 | 13:54
    Pol abril 25, 2024 | 13:54
    La notícia que espera la ciutadania és l'anunci del seu tancament. Res mes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa