Aquest dissabte 12 d’abril és el primer en què la línia V19 té tres destins diferents. Els usuaris d’aquesta línia de bus han d’observar el rètol frontal dels vehicles per poder saber quin dels tres itineraris -fins a la plaça d’Alfonso Comín, Verdaguer o Vallcarca- segueix l’autobús. Aquesta mesura adoptada per l’Ajuntament de Barcelona es farà els caps de setmana i festius reforçant dos trams de l’itinerari d’una de les línies més tensionades de la capital catalana. Des del consistori barceloní busquen calmar les aigües i els ànims dels veïns i usuaris locals que, sovint, no poden accedir a aquesta línia o han de patir una massificació turística dràstica, ja que connecta la Barceloneta amb el Park Güell. Durant els primers dies de servei d’aquesta ‘triple destinació’ del V19, TMB ha desplegat diversos equips d’informadors que s’encarregaran de transmetre els canvis i rutes dels busos de la línia.
Els veïns, al límit
La situació del V19 ja s’ha fet insostenible a diverses zones de Barcelona, però una de les més destacades és la del Turó de la Rovira. Allà, el Consell Veïnal del Turó de la Rovira ha passat a l’acció i el passat dijous van protagonitzar una de les primeres accions de protesta.
🙌Alguns veïns passen a l'acció si @laiabonet i @bcn_ajuntament ens neguen el dret al transport públic perquè prioritzen l'ús i abús turístic de la línia v19.
— Consell Veïnal del Turó de la Rovira (@ConsellVeinalTR) April 10, 2025
Senyalèctica perquè el v19 es carregui més de turistes, deixi veïnat a terra i estressi als conductors?
⛔️Ni parlar-ne! pic.twitter.com/AH3Wit7jU6
La iniciativa veïnal, però, avui s’ha fet notar a les parades del V19. Diverses associacions veïnals s’han vestit d’informadors en senyal de protesta per denunciar la massificació turística que pateix la línia. En declaracions fetes a Betevé, Enric Buscarons, president de l’Associació de Veïns del Baix Guinardó ha assenyalat que han fet “el que hauria de fer l’Ajuntament, que és posar informadors a les parades que estan més concorregudes. Informem la gent sobre que han de passar per darrere, validar i que respectin els seients reservats“.
La situació, i la relació amb l’ajuntament és més que tensa. Els veïns asseguren estar “farts” de la massificació que pateix el V19 i critiquen que els informadors desplegats per TMB són insuficients i no estan en les parades més sensibles com són Barceloneta, Verdaguer, Alfons X i el pont de Vallcarca, les parades més conflictives de la línia.