La Universitat de Barcelona (UB) continua sent la millor universitat de Catalunya. En els World University Rankings, que edita la revista especialitzada britànica Times Higher Education, el centre educatiu barceloní torna a liderar les llistes catalanes, però també espanyoles. Gràcies a la vocació dels especialistes i professors i la varietat de carreres, així com els resultats dels alumnes, la UB també està entre les 200 millors universitats del planeta, i comparteix espai amb Oxford o Harvard. El rector de la UB, Joan Guàrdia, ha valorat molt positivament en un comunicat aquest dimecres, “la línia ascendent de la Universitat de Barcelona en aquest rànquing, en què ens situem en el grup de les 150 millors universitats d’arreu del planeta”.
El rànquing universitari més prestigiós del món torna a posicionar les universitats catalanes en llocs preferents. No només la UB s’ha emportat altra vegada, el premi a la millor universitat de Catalunya i de l’estat espanyol, sinó que al pòdium també han pujat en segona i tercera posició la Pompeu Fabra i l’Autònoma de Barcelona. Així doncs, no hi ha cap dubte que les universitats catalanes lideren les llistes de l’Estat. Pel que fa a la seva posició en el món, totes tres entren dins de les 200 millors universitats del planeta, on la UB aconsegueix la posició 108; la UPF, la 176; i la UAB la posició 199.

Els criteris que fan destacar la UB
El rànquing britànic té en compte diversos indicadors que fan que una universitat es col·loqui -o no- entre les millors del planeta. D’aquesta manera, la UB ha obtingut la millor valoració en la qualitat de la seva recerca, que ha aconseguit un total de 90,20 punts. Segons ha apuntat la universitat, destaquen en aspectes com”l’excel·lència, la influència, la fortalesa, l’impacte, la productivitat i els ingressos derivats”. Així mateix, la UB també sobresurt en transferència, amb una puntuació de 80,50, i es ressalten els ingressos derivats i el nombre de patents. Tal com anuncia el centre, en l’apartat de la docència, “cal subratllar els bons resultats assolits en indicadors vinculats al doctorat, com ara la ràtio entre estudiants de doctorat i docents i el nombre d’estudiants que hi accedeixen”.