El Servei Català de Trànsit (SCT) ha instal·lat dos nous radars de tram a la C-16 al Túnel de Vallvidrera, un en cada sentit de la circulació, i entre els punts quilomètrics 2,103 i 5,150, en una via on el límit màxim de velocitat és de 80 km/h. Els dispositius entraran en funcionament el pròxim dilluns 16 de setembre. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària 2024-2026 i “són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes”.

La decisió s’ha pres després que en aquest tram s’hi han registrat 25 accidents amb víctimes en els darrers cinc anys, des del 2019 fins al 2023, amb un resultat de tres accidents mortals amb 3 persones mortes. Des de principi d’any, ja hi ha hagut quatre accidents amb víctimes en aquest tram, si bé cap ha estat mortal. Aquests dos nous radars controlaran la velocitat al llarg d’aquests 3 km de longitud, en ambdós sentits de la marxa.

Més de 200 quilòmetres controlats per radar per trams

Amb aquesta ampliació de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 208 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. El conjunt de la xarxa viària catalana ja té 43 radars d’aquest tipus instal·lats en diferents vies. Aquests dispositius estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat. D’altra banda, el Servei Català de Trànsit recorda que la velocitat també està controlada en altres punts per radars fixos, que registren una velocitat en una ubicació concreta i, a més, els Mossos d’Esquadra també fan controls amb radars mòbils. Aquest tipus d’infraccions també es detecten a través de l’helicòpter de Trànsit.

Una “eina eficaç” per reduir la sinistralitat

El sistema funciona amb un equip de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, que mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Trànsit considera que aquest tipus de dispositius per controlar la velocitat és una “eina eficaç” per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària. Així mateix, eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d’una via, s’obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram, és un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors i aquest sistema complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa