Un dels transports públics que més ha donat per parlar a Barcelona, el TRAM, estrenarà un nou logotip amb motiu del seu vintè aniversari. Aquesta nova imatge gràfica presenta un disseny que vol ser “més amable i proper”, per celebrar el seu aniversari l’any 2024. Fa uns mesos la companyia va realitzar un estudi de percepció de marca on van poder veure que “el logotip, encara amb la seva notorietat, demanava una actualització”.
El nou logotip es podrà veure a partir del 2024 a les línies del Trambesòs.

Un nou logotip dissenyat per Brandward
La nova imatge gràfica l’ha desenvolupat l’empres Brandward, i manté certes similituds amb l’anterior logotip que l’empresa tenia com a imatge corporativa. La tipografia del nou logotip és una mica més rodona, quelcom que permetrà al TRAM diferenciar-se d’altres mitjans de transport que presenten logotips més clàssics. Segons han explicat aquest nou disseny vol “potenciar els valors principals: seguretat, eficiència i experiència de viatge”.

Una infraestructura envoltada de polèmica
El TRAM ha estat un dels transports públics de la capital catalana més criticats i observats amb lupa, darrerament la Sindicatura de Comptes va ressaltar que en un informe es va trobar un alt sobrecost de les obres i una “manca de rigor i previsió en les fases de planificació i de redacció del projecte”. Un informe que topa frontalment amb l’èxit d’aquest transport públic, que el passat mes d’octubre va assolir un nou record de validacions, ja que va registrar-ne 84.305 a les línies T1, T2 i T3 del Trambaix.
No és l’únic que va batre el Trambaix, ja que el passat mes de març va superar els dos milions de validacions, un fet que s’uneix a les 2.965.683 validacions que van sumar el Trambaix i el Trambesòs