Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) ha iniciat els tràmits per habilitar espais de recollida de paqueteria als aparcaments que gestiona a la ciutat i que encara no disposen d’aquest servei de ‘Click & Collect’. Al llarg del 2024, començaran els treballs per adequar zones de recollida de paqueteria als 43 aparcaments de BSM. A més d’aquests espais, oberts a la ciutadania les 24 hores del dia, es doblarà l’oferta d’estacions de repartiment des d’on els operadors de distribució sortiran a fer les entregues al consumidor final amb vehicles sostenibles o a peu, segons ha informat BSM en un comunicat. De fet, ja hi ha hagut proves pilot de Click&Collect i estacions de repartiment en espais reduïts d’alguns dels seus aparcaments, i la conclusió és que contribueixen a reduir el trànsit i les emissions contaminants que es deriven de la distribució urbana de mercaderies.
La mesura s’empara en l’aprovació per part de l’Ajuntament de Barcelona del “Pla especial urbanístic de noves activitats en els aparcaments de la ciutat de Barcelona”, que permet la incorporació de serveis de logística als aparcaments de rotació de la ciutat amb l’objectiu de millorar i optimitzar la gestió de la distribució urbana de mercaderies a Barcelona.

Implantació per fases
La incorporació d’espais de Click&Collect a tota la xarxa d’Aparcaments BSM es farà per fases. En tots els casos, s’habilitarà una zona, degudament senyalitzada, on s’ubicaran les consignes dels diferents operadors. Aquests punts de recollida de paqueteria estaran oberts a la ciutadania les 24 hores del dia per recollir o retornar comandes, com ja passa ara amb els punts de Click&Collect que hi ha en fase de proves en alguns aparcaments BSM.
La primera tinenta d’Alcaldia i presidenta de B:SM, Laia Bonet, ha confiat que la iniciativa contribueixi a disminuir l’ocupació de la via pública i a aconseguir “una major eficiència i sostenibilitat” en el repartiment de paqueteria. Bonet ha subratllat que l’estratègia permet lliurar diferents paquets en una sola aturada, de tal manera que les furgonetes “recorren menys quilòmetres” i s’eviten “desplaçaments, emissions contaminants i soroll a la via pública”.