TMB senyalitza amb etiquetes els llocs on hi ha amiant a la xarxa de metro, segons ha informat l’empresa en un comunicat. Alguns dels punts on han col·locat etiquetes és el passadís de l’enllaç entre la L1 i la L3 de plaça Catalunya, l’enllaç de Passeig de Gràcia, on s’han localitzat uns conductes de fibrociment – que conté amiant – i a l’estació de Verneda, on també hi ha fibrociment al sostre fals.
L’empresa argumenta que aquesta mesura minimitza el risc, ja que evita que treballadors del metro o de manteniment manipulin el material sense les mesures de seguretat necessàries. Tot i així, els col·lectius d’afectats per la fibra tòxica avisen que l’amiant també és perillosa per la transmissió per l’aire. “Els avisos figuren des de fa un temps en els trens en què s’ha detectat pintura antisoroll o components del sistema elèctric amb alguna proporció d’amiant, també en dependències tècniques i edificacions on hi hagi planxes o tubs de fibrociment, igual que a les estacions”, recorda TMB.
El sindicat CGT ha avisat del perill que suposa la presència d’amiant en zones tan transitades a través de Twitter.
¡¡¡Advertencia a todos los usuarios!!!
En el enlace de Plaça Catalunya hay #amianto en todas las paredes.
En aras de la transparencia @TMB_Barcelona seguro que nos apoyará difundiendo esta información@AdaColau @mvidal80
Afecta a trabajadores, y a tí, usuario, también #metrobcn pic.twitter.com/lzZRtUo1Uh— CGT metro Barcelona (@CGTmetroBCN) 7 de febrer de 2019
“Es posa sempre en primer terme la seguretat del personal i dels usuaris, una pauta a la qual s’afegeix la transparència“, sentencia TMB. A més, l’empresa ha destacat que el revestiment actual de les parets de l’enllaç de l’estació de plaça Catalunya aïllen l’aplacat que conté amiant i és “impossible entrar-hi en contacte o manipular-lo”.