La multitudinària manifestació d’estudiants amb motiu de la vaga per Palestina ha viscut moments de molta tensió quan la marxa ha arribat a l’Estació de Sants, on els esperaven els Mossos d’Esquadra. Un grup de joves ha atacat un Burger King del carrer Tarragona i el McDonald’s que hi ha a l’estació, moment en el qual els agents antiavalots de la Brigada Mòbil (Brimo) s’ha activat per intentar dispersar els manifestants. Els joves els han llençat objectes i alguna tanca de les obres de remodelació de l’estació i finalment els agents han decidit retrocedir. Una estona després han fet un segon intent de dispersar la marxa i han començat les corredisses.
Els estudiants han bolcat contenidors per bloquejar el pas dels furgons, mentre que els antiavalots han establert un cordó policial per evitar que els joves entrin a l’estació i tallin les vies. Finalment, els Mossos han dispersat a cops de porra els manifestants, que s’han dirigit al parc de l’Espanya Industrial i tenen previst tornar a la plaça dels Països Catalans per participar en la manifestació de la tarda. L’estació ha estat tancada durant una hora per les protestes, però poc després de les 14.30 ha reobert.

Renfe ha informat que els trens de les línies R1, R2, R3, R4, R11, RG1, R14, R15, R16 i R17 de Rodalies que surten de Sants poden patir retards perquè el seu personal no pot accedir amb seguretat a l’estació.
🚊R1, R2, R3, R4, R11, RG1, R14, R15, R16 i R17
— Rodalies Catalunya (@rodalies) October 15, 2025
ℹ️ En aquests moments les sortides des de Sants poden patir demores a causa de la impossibilitat de fer accedir a l'estació al nostre personal amb seguretat
⚠️ Actes incívics durant la manifestació.
Fins aquell moment, la manifestació, que ha aplegat unes 7.300 persones, segons la Guàrdia Urbana, havia estat pacífica. Els estudiants han tallat primer la Gran Via a l’altura del carrer Aribau, deixant atrapats desenes de cotxes i autobusos que han hagut de fer marxa enrere per sortir pels carrers adjacents. Sota l’atenta mirada dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana, els milers d’estudiants que han sortit al carrer per protestar contra el “genocidi” a la Franja de Gaza han avançat per la Gran Via i després han pujat pel carrer Entença. D’allà han passat al carrer Tarragona fins que han arribat a l’Estació de Sants. La capçalera de la marxa porta una pancarta amb el lema “Contra l’imperialisme genocida. Palestina lliure”.


“El govern i els soldats israelians continuen matant el poble palestí, els corredors humanitaris estan tancats avui dia i la gent està disposada a continuar les mobilitzacions”, ha explicat en declaracions als mitjans la secretària d’Acció Sindical de la CGT de Catalunya, Montse Sànchez. El sindicat ha estat un dels que ha convocat una vaga general de tot el dia. Sánchez ha celebrat que la vaga hagi tingut un seguiment ampli, sobretot entre els estudiants. “Moltíssima gent, moltíssima gent jove”, ha reivindicat. Els joves reclamen a l’estat espanyol un embargament “real” d’armes contra Israel i garanties que l’acord de pau serà durador. “És el tercer alto el foc que sentim. El que volem és que l’exèrcit israelià i totes les empreses que estan com a voltors allà esperant que surtin de Palestina i deixin el poble palestí caminar lluny”, ha insistit.