El temporal de mar provocat per la borrasca Nelson ha tornat a provocar destrosses a part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona. Aquesta matinada, les pluges i el fort onatge han agreujat l’esvoranc de gairebé un metre que el temporal va fer el dijous. El fort onatge ha engolit bona part de la sorra. Algunes dutxes també han quedat descalçades i hi ha diverses canonades que han quedat a la vista. A mig matí, el mal estat de la mar ha obligat a hissar la bandera vermella a la platja de Sant Sebastià i la groga a la de la Barceloneta. Aquesta matinada s’han registrat onades de més de cinc metres a la zona del Port de Barcelona.

La borrasca Nelson va assolir el seu pic a Barcelona el passat dijous, quan va provocar les primeres destrosses a la platja, però des de llavors el fort onatge ha agreujat els desperfectes. L’Ajuntament de Barcelona preveu poder fer un balanç acurat dels efectes del temporal en unes dues setmanes, ja que el mar podria retornar part de la sorra que ha engolit quan passi el mal temps. A la platja de Sant Sebastià hi ha un esvoranc de gairebé un metre d’altura, ha deixat moltes canonades a la vista, mentre que a la Barceloneta els desperfectes són molt menors.

Molts curiosos s’acosten a la platja
Tot i el mal temps, desenes de persones s’han acostat fins a les platges de Barcelona per fer esport i passejar, informa l’Agència Catalana de Notícies. A primera hora fins i tot hi havia practicant surf, wind-surf, i busseig a primera línia de mar, però un cop han alçat la bandera vermella, s’han fet diversos avisos per megafonia per obligar tothom a sortir de l’aigua. Protecció Civil preveu que el temporal marítim vagi a la baixa durant les pròximes hores i ha desactivat l’alerta per fort onatge. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha informat que a partir del migdia l’afectació per mal temps es concentrarà en la part central del litoral i el Baix Empordà, amb ratxes de vent d’entre 50 i 60 km/h.