Els socorristes de les platges de Barcelona ha rebutjat la nova proposta de l’Ajuntament i mantindran la vaga indefinida fins que el consistori atengui les seves reivindicacions laborals. La CGT, que lidera les protestes, ha acusat el govern municipal de “falta de coneixement” sobre la feina que fan els socorristes i ha carregat contra l’oferta presentada durant la mediació amb FCC, empresa concessionària del servei, i el Departament d’Empresa i Treball. La trobada va durar més de vuit hores i va acabar amb una proposta de l’Ajuntament sobre taula, que malgrat tot veu “marge” per arribar a una entesa amb els treballadors.
Segons el sindicat, l’Ajuntament només ofereix “una setmana addicional de feina durant la temporada alta i dos llocs de treball més en l’operatiu de platges”, la qual cosa suposaria “una millora total de 4 vacants en la temporada baixa”. La CGT en reclama almenys 10. La principal crítica dels socorristes és que la proposta només té en compte les “dades d’afluència d’usuaris a la sorra”, mentre que la seva feina inclou “assistències dins i fora de l’aigua” i que gestionen “incidències en el passeig marítim”, inclús responent a “a emergències mèdiques derivades del SEM i accidents fora dels 200 metres de la cobertura”.

La plantilla va rebutjar la proposta en una assemblea realitzada aquest dijous al vespre. Els socorristes lamenten que l’equip negociador de FCC i del consistori van portar a la reunió la mateixa oferta que el passat 18 de juliol va provocar la convocatòria de vaga. Després que el sindicat es queixés, l’Ajuntament va oferir ampliar una setmana la temporada alta, que aniria del 30 de maig al 13 de setembre, mentre que els socorristes reclamen un “redisseny immediat” del servei per ampliar la temporada alta de 13 a 21 setmanes i augmentar de 30 a 40 el treballadors fixos en temporada baixa. També reclamen un conveni propi i el compliment dels acords anteriors.