Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Sant Martí pateix dues noves avaries en la recollida pneumàtica de brossa
  • CA

La recollida subterrània de brossa o recollida pneumàtica fa aigües a Sant Martí des de fa mesos. I la situació, lluny resoldre’s, s’està fent crònica. En aquests moments hi ha dues noves avaries actives, una a la Gran Via, entre Bac de Roda i Selva de Mar, i l’altra a la Vila Olímpica, han reconegut fonts municipals. Les incidències s’estan repetint des de la primavera en diferents barris del districte per un canvi del proveïdor tecnològic que va demanar l’empresa que s’encarrega de la neteja i la recollida de residus a Sant Martí. La Gran Via i la Vila Olímpica ja han patit talls de servei abans, i el TOT Barcelona té constància que, des de l’abril, també hi ha hagut problemes a Diagonal Mar i als carrers de Ramon Turró i Bilbao.

Ara mateix, el tall de servei a la Gran Via es perllonga des del dimecres passat i, segons ha explicat Edorta Moreno, portaveu de l’entitat Amics de la Gran Via, el compromís del districte és que la situació es normalitzi el dimarts, 1 d’octubre. Durant dies, les bosses s’han acumulat al carrer i l’Ajuntament s’ha vist obligar a precintar les bústies de la recollida pneumàtica i a posar contenidors per garantir la neteja. Les fonts municipals consultades diuen que s’han detectat uns forats a la canonada que feien perdre pressió durant l’aspiració, que ja s’estan soldant. El veïnat es mostra cansat que el servei deixi de funcionar cada dos per tres i si el govern de Jaume Collboni no els dona una solució definitiva amenacen amb manifestacions i talls de carrers.

50 punts afectats a la Vila Olímpica

L’altre punt actiu amb incidències és la Vila Olímpica. Segons l’Ajuntament, hi ha 50 bústies de recollida pneumàtica dins d’edificis que han deixat de funcionar per la reparació d’una canonada. També en aquest cas, s’han posat contenidors als carrers mentre es fa la reparació, així com cartells a les porteries afectades i un servei d’informadors sobre el terreny. En conversa amb el TOT, el president de l’associació de veïns de la Vila Olímpica Jordi Giró afirma que van tenint problemes que es van resolent, alguns més ràpidament i altres menys. En aquest barri disposen de recollida pneumàtica els 1.800 habitatges de les finques. Fa dos mesos, una caiguda del sistema va deixar sense servei tota la Vila Olímpica.

Dues bústies de recollida pneumàtica plenes i amb bosses de brossa al terra / Amics de la Gran Via

El juliol passat, l’Ajuntament va explicar que va canviar a la primavera de proveïdor tecnològic del sistema de recollida pneumàtica, “per fer-lo més eficient i actualitzar-lo”. I va justificar llavors les incidències pel fet que es tractava “d’un procés de canvi molt rellevant cap a un servei altament tecnològic” que requeria adaptar tots els processos, la qual cosa feia que fos necessari “un període d’implantació i consolidació”. Acabat l’estiu i amb la tardor arrancada, la situació no s’ha resolt i la ciutadania continua patint talls del servei.

Exigència per buscar solucions estructurals

Ara, fonts municipals asseguren estar fent “un seguiment exhaustiu de les incidències” dels darrers mesos i que l’objectiu principal “és minimitzar l’afectació a la ciutadania i oferir la màxima informació”. I afegeixen que han exigit l’empresa responsable del servei que “el restableixi immediatament i treballi en solucions estructurals per evitar nous problemes”. A banda del requisit, també s’ha establert un seguiment diari de l’estat de la xarxa, de les solucions aplicades i de les possibles incidències que es puguin detectar. Quan un tram es queda sense servei, s’aplica el pla de contingència establert i es despleguen contenidors al carrer per a garantir la recollida de residus en tot moment.

Al llarg dels darrers mesos, Junts per Catalunya-Trias per Barcelona i PP han demanat explicacions al regidor del districte David Escudé. A principis de juliol, quan en el tram de la Gran Via citat també hi va haver problemes, la consellera de Junts, Maria Arenillas, va instar l’executiu del PSC a prendre les mesures necessàries per fer complir el contracte a l’empresa que tenia assignat el servei i a assegurar que les incidències no es repetien en altres punts del districte. I va denunciar que les bosses de brossa quedaven al carrer, la qual cosa provocava “la proliferació de múrids i paneroles”. I des de les files dels populars, en dates similars, el conseller Antonio González Torner va demanar al districte que prengués de manera urgent les mesures necessàries per reparar el sistema de recollida i implementés alternatives per a la recollida que evitessin molèsties al veïnat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa