Per als amants de l’esport, poder anar a comprar roba -o qualsevol cosa- mentre practiquen la seva afició és tot un somni. Doncs ara, també és una realitat, perquè la companyia Blue Banana ha obert la seva botiga insígnia al número 32 de Rambla Catalunya. Una botiga que, a part d’incloure totes les novetats tèxtils de la marca, també disposa d’un parc de monopatí i una paret d’escalada. Tot, sense haver de sortir fora de l’establiment.
De fet, la botiga, de gairebé 500 metres quadrats, comptarà amb dues plantes diferenciades: la primera, en què es podran trobar tots els productes de la companyia i observar algunes fotografies de la història de la marca, i una segona en què es podrà gaudir dels equipaments esportius: “Creiem que reflecteix perfectament el que som i esperem que es converteixi en un punt de trobada per a aventurers de Barcelona i el món”, ha assegurat Nacho Rivera, cofundador i conseller delegat de Blue Banana.
El creixement de la companyia
La companyia fundada per dos joves madrilenys, que es caracteritza per les peces de roba amb una X al centre -logotip de la marca-, va començar la seva activitat l’any 2016 i des de llavors ha anat prenent molta més presència a Espanya, especialment per la seva presència a les xarxes socials. L’empresa va tancar el passat 2023 amb 23 punts de venda propis en l’àmbit internacional i un increment de les vendes del 52%, que escala fins a 19 milions d’euros. Aquest 2024, Blue Banana, continua apuntant alt i estima facturar prop de 28 milions d’euros. L’empresa continua apostant pel canal físic on genera el 43% de les vendes. Fins ara només venia a Europa a través del canal en línia, un dels principals sistemes pels quals factura l’empresa. Ara, també, l’empresa ha obert fronteres i ha posat el primer peu a Mèxic per continuar ampliant el negoci.