Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Roba, disseny i artesania en un mercat per a totes les butxaques

Aquest dissabte se celebra un esdeveniment molt especial per al barri del Clot: La Puça del Clot. Es tracta d’un mercat on es poden trobar objectes de segona mà, productes vintage, disseny local i artesania. L’escenari escollit és el Parc del Clot i l’horari de 10 a 20 hores. En aquest espai, a més, es podrà gaudir de la música del DJ Northern Clot.

El passat 21 de maig es va celebrar el mateix tipus de mercat a l’Estació del Nord, al barri del Fort Pienc, on també hi havia roba i altres productes de disseny independent i vintage. Segons els organitzadors, l’espai comptava amb més de 100 parades, una barra, diferents opcions de street food i sessions de DJs. Durant la Setmana Santa es va organitzar un mercat similar: ‘Mercat tot a 1 euro’, on es podien trobar diferents articles de roba de segona mà per només 1 euro, tal com indica el seu nom. 

Servei de recollida de roba

El passat mes de febrer, l’Ajuntament va posar en marxa un nou servei gratuït de recollida de roba a domicili. El servei, que es pot sol·licitar trucant al telèfon 010, té l’objectiu de potenciar la reutilització i el reciclatge de les peces de roba velles. De la iniciativa s’encarreguen dues empreses d’inserció laboral: Formació i Treball i Solidança.

Tal com va informar el consistori en un comunicat del passat febrer, la previsió és que la roba recollida que es pugui reutilitzar acabi en botigues de segona màs’exporti a altres països o a entitats socials. Amb tot, l’objectiu final de l’administració és augmentar la quantitat de roba i tèxtil que es recull selectivament per passar de l’11% actual al 15% i també avançar-se a l’obligació que marca la llei de residus estatal de disposar d’un servei de recollida separada del tèxtil abans del 31 de desembre de 2024.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa