Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els quatre districtes barcelonins on hi ha més robatoris de bicicletes

El nombre de bicicletes robades a Barcelona ha augmentat un 34% en els darrers dos anys, segons un estudi de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB). Durant el 2023 es va denunciar el robatori de més d’un miler de bicicletes, una xifra que dos anys abans s’havia quedat a prop de les 850. Ara bé, no tota Barcelona és insegura en aquest aspecte, sinó que el mateix estudi posa sobre la taula els districtes que més robatoris pateixen. Per zones, dels 1.167 casos denunciats l’any passat, la majoria van ser als districtes de Sant Martí, Ciutat Vella, l’Eixample i Sarrià-Sant Gervasi, com en anys anteriors.

L’estudi ofereix dades de robatoris facilitades pels Mossos d’Esquadra. Segons el document, durant el 2023 es van robar 68,5 bicicletes per cada 100.000 habitants, la qual cosa suposa més de tres bicicletes al dia. Pel que fa als percentatges de territori on s’han robat més bicicletes, Sant Martí, Ciutat Vella, l’Eixample i Sarrià-Sant Gervasi representen el 69% del total d’usurpacions denunciades a Barcelona. En canvi, Nou Barris, les Corts i Horta-Guinardó presenten una incidència menor.

Vianants i bicicleta en un dia de pluja a Barcelona / Jordi Play
Vianants i bicicleta en un dia de pluja a Barcelona / Jordi Play

En concret, el districte amb més casos és Sant Martí, amb 255 l’any passat. El segueix Ciutat Vella, amb 223 denúncies i, en tercer lloc, l’Eixample, amb 221. Coincideix que són les zones amb més bicis aparcades al carrer i on també hi ha més activitat delictiva, segons l’estudi. Per barris, el Raval (93), la dreta de l’Eixample (70) i Diagonal Mar i el Front Marítim del Poblenou (76) són els que concentren més denúncies per robatoris de bicicletes. Els segueixen el Poblenou (55) i el Gòtic (47).

Un de cada cinc abandona l’ús de la bicicleta

Els investigadors també apunten dins l’estudi que les víctimes de robatori sovint no es tornen a comprar una bicicleta sinó que simplement utilitzen un altre mitjà de transport per moure’s. En concret, a Barcelona ciutat s’estima que aproximadament un de cada cinc víctimes de robatori abandona l’ús de la bici.

Més notícies
Notícia: L’Ajuntament proposa quadruplicar el preu per aparcar als autocars turístics
Comparteix
El govern municipal calcula ingressar uns quatre milions d'euros amb la mesura que apujaria la quota de 20 euros diaris a 80 euros
Notícia: La nova línia exprés de bus de TMB, la X2, s’estrenarà l’1 d’octubre
Comparteix
La línia connectarà la plaça d'Espanya i el Prat del Llobregat els set dies de la setmana en 25 minuts
Notícia: La proposta de Ferran Adrià per definir el model turístic de Barcelona
Comparteix
El xef defensa el turisme de qualitat i recorda que la capital catalana no pot tenir indústria
Notícia: Mitja dotzena de ferits en un aparatós xoc entre dos vehicles a l’Eixample
Comparteix
Els bombers han hagut d'excarcerar a tres víctimes

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa