Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La qualitat de l’aire de Barcelona millora per segon any consecutiu

Barcelona està un pas més a prop de complir amb les normatives europees pel que fa a la contaminació atmosfèrica. La qualitat de l’aire a la ciutat ha millorat per segon any consecutiu, assolint els nivells més baixos de diòxid de nitrogen (NO2) registrats fins ara. Aquesta és la conclusió que s’extreu de l’anàlisi de les diferents estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica que hi ha repartides per la capital catalana, gràcies a les quals es pot constatar aquest descens de la presència d’aquestes partícules contaminants, que estan vinculades sobretot amb el trànsit rodat.

Segons les dades municipals recollides per l’ACN, l’estació de vigilància de l’Eixample, que és la que habitualment registra nivells més alts pel volum de cotxes, durant el 2024 va passar dels 35 µg/m³ d’NO2 el 2023 a 33 enguany, mentre que la de Gràcia-Sant Gervasi ha tancat l’any amb una mitjana de 27 µg/m³, les dades més baixes de tota la sèrie històrica. A banda, també baixen els nivells a les estacions de fons de la Ciutadella (de 27 µg/m³ d’NO2 a 25), de Palau Reial (de 17 a 16), Poblenou (24 a 23) i Sants (20 a 19). L’única estació de la ciutat que augmenta és la de la Vall d’Hebron (de 19 a 20).

Pel que fa a les partícules PM10, més relacionades amb aspectes meteorològics i ambientals, les dades municipals indiquen també una tendència descendent respecte a l’any anterior. Per exemple, la de l’Eixample passa de 27 a 22 i la de Palau Reial baixa de 16 a 15. Totes aquestes xifres fetes públiques pel consistori indiquen que Barcelona va tancar el 2024 dins dels límits establerts que marca la Unió Europea, però lluny dels que planteja l’OMS. Tanmateix, la ciutat haurà de continuar reduint la contaminació de l’aire per complir amb els nous llindars que Brussel·les imposarà d’aquí a cinc anys i que encara estan força per sota de les dades barcelonines.

Més ús del transport públic i vehicles més sostenibles

Des de l’Ajuntament atribueixen aquests bons resultats per segon any consecutiu principalment a les mesures per augmentar l’ús del transport públic, l’electrificació de flotes, l’aposta per vehicles més sostenibles i la Zona de Baixes Emissions (ZBE). En aquest sentit, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Transició Ecològica, Laia Bonet, ha avançat que la intenció municipal és la d’accelerar l’evolució d’aquest cordó marcat per les rondes per continuar reduint la contaminació a la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa