Protecció Civil ha enviat l’alerta als mòbils que són a Barcelona. Un doble missatge, en català i castellà, que avisa de “pluges continuades i torrencials” les pròximes tres hores –fins a les 14 hores, aproximadament– a les comarques del Garraf i Barcelonès. “Extremeu les precaucions, eviteu desplaçaments innecessaris, allunyeu-vos de rieres i barrancs, encara que no plogui poden baixar amb intensitat. Es poden produir esllavissades”, diu el missatge.
El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, també ha informat de l’alerta a través de la xarxa social X. “Extremeu la precaució i seguiu tots els consells i recomanacions dels serveis d’emergències”, apunta Illa en el tuit.
Enviem alertes als mòbils dels veïns i les veïnes del Garraf i el Barcelonès per pluges continuades i torrencials.
— Salvador Illa Roca (@salvadorilla) November 4, 2024
Extremeu la precaució i seguiu tots els consells i recomanacions dels serveis d’emergències. https://t.co/ueoogC1dSK
Pluges torrencials a Barcelona
La DANA està afectant el transport i les principals carreteres de Catalunya. De fet, Rodalies ha suspès tot el servei llevat dels trens que estan en circulació. El temporal també afecta l’aeroport del Prat, que pateix retards i una desena de desviaments a altres aeroports. Aena recomana revisar l’estat del vol als passatgers que tenien un viatge programat per a aquest dilluns.
Es preveu que la DANA arribi amb intensitat al Baix Llobregat i el Barcelonès durant el matí. Segons les previsions del Meteocat, la pluja podria tenir un repunt a la tarda. Les autoritats demanen màxima precaució i no infravalorar el temporal, encara que hi hagi estones de poca pluja. Aquesta matinada, la DANA ha deixat registres poc habituals a la demarcació de Tarragona, on han caigut cent litres per metre quadrat. Les imatges de riuades i inundacions, amb tot poc comparables a la catàstrofe del País Valencià, es podrien reproduir aquest dilluns en altres indrets de Catalunya.