La companyia de comunicació, Prodigioso Volcán, ha concedit a la ciutat de Barcelona el Certificat de Comunicació Clara, una concessió que pretén reconèixer i certificar les administracions i empreses que demostren un compromís real amb la claredat en la seva comunicació. Aquesta empresa ha elaborat un estudi titulat “¿Entiendes a tu Ayuntamiento?” en el qual s’analitzaven diversos aspectes de la comunicació dels consistoris envers la població civil.
La segona puntuació més alta d’entre 52 ajuntaments
La capital de Catalunya s’ha emportat aquest reconeixement després de quedar per darrere de Pamplona-Iruña qui ha tret la millor puntuació de l’estudi amb un 83,5%. Barcelona, per la seva part, és la segona ciutat de l’Estat, la segona amb la millor puntuació-amb un 81,6%- d’entre l’estudi que ha analitzat la comunicació de 52 ajuntaments.
Barcelona té una comunicació clara amb el ciutadà
Aquesta és la conclusió que extreuen de l’estudi elaborat per Prodigioso Volcán. Els promotors de l’estudi consideren que “un percentatge per sobre del 70% es considera indicatiu d’una comunicació clara”. La ciutat de Barcelona supera amb escreix aquesta xifra, un fet que destaca encara més quan es veuen les valoracions generals, ja que la mitjana general d’aquests 52 ajuntaments amb prou feines passa del 60%, 61,5%.
Aspectes que ha tret a la llum l’estudi
La comunicació corporativa dels ajuntaments sempre és delicada. De fet, Ana Pina, una de les expertes en comunicació de la companyia que ha elaborat manifesta que: “Un 73% dels ajuntaments analitzats no aconsegueixen un nivell adequat de claredat comunicativa“, quelcom que representa un allunyament de què diu l’ajuntament i del que rep la ciutadania. Una altra dada que han volgut destacar des de l’estudi és que “el 90% dels ajuntaments no indica la data d’actualització dels seus continguts”.
Aquestes dades, però, posen en relleu el bon paper de Barcelona en l’aspecte comunicatiu, i dona encara més valor a la segona plaça i al premi obtinguts.