Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port Vell encara una reforma històrica per obrir-lo als barcelonins
  • CA

El Port Vell és l’àrea més antiga del Port de Barcelona, però també és la que rep més visitant, amb més de 25 milions a l’any, i ara el Port de Barcelona vol encarar una reforma històrica d’aquest equipament per convertir-lo en una àrea més ciutadana amb activitats culturals, esportives i lúdiques relacionades amb el mar, i paral·lelament, desplaçar l’activitat comercial i de transports de viatgers més cap al sud. Així, el Port de Barcelona preveu afegir 15 hectàrees per a ús ciutadà al Port Vell el 2030, que se sumaran a les 70 actuals, a través de les 47 mesures incloses en el pla estratègic 2025-2030, que ha estimat que requeriran una inversió publicoprivada d’uns 250 milions d’euros. “Amb el nou Pla Estratègic, volem fer més Port Vell i que sigui més ciutadà”, ha explicat el president del Port, Lluís Salvadó, durant la presentació.

Aquests diners s’afegiran als 140 milions invertits amb motiu de la Copa Amèrica durant els dos últims anys. Salvadó ha presentat el document aquest dijous, juntament amb el director del Port Vell, David Pino, i ha detallat que volen que sigui “més port ciutadà, més divers, més innovador i més sostenible”. “Un document que neix de la voluntat de consolidar el Port Vell com un referent global de port ciutadà diversificat, innovador i sostenible”, ha insistit Pino. El pla d’acció compta amb cinc eixos estratègics: urbanisme, mobilitat i transformació energètica; negocis, innovació i formació; mar i nàutica; patrimoni i lleure, i governança.

Així, el Port planteja expandir la zona en direcció sud a mesura que traslladen en aquesta direcció activitats comercials, que Pino ha defensat que necessiten més espais i que “no poden ser a la ciutat, han d’estar més lluny”. Salvadó, per la seva banda, ha argumentat que “el moll de Barcelona ha de passar a ser més Port Vell, port ciutat al 100%, com també l’espai de Sant Bertran. Més Port Vell des de la perspectiva de més espai territorial”, i Pino ha insistit que ha de ser per a la gent local.

Presentació del Pla Estratègic del Port Vell (2025-2030) al World Trade Center / Cedida

Les mesures que preveu el pla

Pino ha destacat que, entre les mesures que preveu el pla, hi ha la connexió de la Rambla i el Portal de la Pau amb el moll de Barcelona i el World Trade Center, que suposarà la seva obertura al mar, o la transformació dels magatzems portuaris del moll Oriental, “un espai polivalent que el Port vol consolidar com un actiu sociocultural de la nostra ciutat”. També ha subratllat l’entrada en funcionament d’un transbordador entre els molls d’Espanya i de Pescadors, que esperen tenir operatiu a finals del 2027 o, a tot tardar, a principis del 2028.

El Port de Barcelona també fixa com a objectiu assolir els 10.000 empleats al Port Vell i que, d’ells, el 30% treballin al sector nàutic: actualment ho fan un 27% aproximadament dels 9.000 empleats. Així mateix, també s’ha instat a incrementar el nombre de start-ups, scale-ups i corporates, i que almenys el 30% estigui vinculat al sector marítim, logístic i portuari. “Per poder crear una imatge distintiva en termes de negoci i innovació, no només contemplem l’increment d’empreses en el territori del Port Vell, sinó que també fomentem l’aterratge del talent, per poder convertir el Port de Barcelona en un centre de formació avançada de referència marítim-portuari-nàutic amb equipaments integrats propis”, ha defensat Salvadó.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa