Els comptes oficials de la Copa Amèrica han retirat un vídeo que havia penjat a les xarxes socials després que el cantant Cesk Freixas hagi denunciat públicament que la competició no havia demanat permís per publicar la seva cançó. En una piulada breu a les xarxes, el cantant ha desautoritzat la Copa Amèrica a promocionar amb la seva música un esdeveniment que ha qualificat de “classista”. “Demano i exigeixo la retirada immediata de la meva música en els seus vídeos de propaganda”, ha demanat a través d’X. En el vídeo promocional sonava la cançó ‘La petita rambla del Poble-sec’, que el català interpreta amb Txarango.
En un dels comentaris, una seguidora l’ha animat a denunciar el vídeo a través d’Instagram mateix, que permet denunciar un contingut que no és apte o que no ha estat autoritzat. Un cop la Copa Amèrica ha retirat el vídeo, Freixas ha agraït el suport de la gent i ha remarcat que “un autor sempre té el dret sobirà de decidir sota quines circumstàncies es pot reproduir la seva música”. En aquest aspecte, el músic ha remarcat que, en aquest cas, no vol participar d’un esdeveniment “que ens precaritza i empobreix”.
Copa Amèrica ja ha retirat el vídeo on utilitzava una cançó meva com a banda sonora. Gràcies pel suport. Un autor sempre té el dret sobirà de decidir sota quines circumstàncies es pot reproduir la seva música. No regalaré mai les meves cançons a qui ens precaritza i empobreix.
— Cesk Freixas (@ceskfreixas) September 13, 2024

Setmana polèmica a la Copa Amèrica
La Copa Amèrica ha arrencat a Barcelona sense dissipar els dubtes inicials. Les principals entitats socials i veïnals de Barcelona, sobretot les vinculades al Front Marítim i a la Barcelona, continuen assenyalant l’esdeveniment. Unes queixes a les quals cal sumar els dubtes de participació i les acusacions de falta de transparència, motivades, en part, per una investigació periodística de la Directa en què s’indica que l’empresa gestora hauria falsejat les dades d’audiència. En el terreny polític, la majoria de grups municipals continuen donant suport a la competició, si bé Ada Colau –que va signar l’autorització en nom de l’Ajuntament quan era alcaldessa– ha aclarit que recolzaran ara les veus que demanen que la Copa Amèrica no torni a Barcelona.