S’acaba la tranquil·litat meteorològica a Barcelona. Des d’aquest dijous, les pluges tornaran a agafar el protagonisme, en alguns moments amb força, tot i que la capital catalana escapa de l’avís de situació de perill per acumulació d’aigua que el Meteocat i Protecció Civil han llançat per al nord-est de Catalunya entre dijous, a les 07.00 hores, i divendres, a les 13.00 hores. El pla Inuncat està activat en aquesta part del país a partir de dijous a la tarda.
Posem l’alerta del pla #INUNCAT 🌧️
— Protecció civil (@emergenciescat) March 4, 2026
A partir de demà a la tarda es preveu acumulació de pluja superior als 100l/24h al terç nord-est de Catalunya.
Precaució❗#AlertaCat #ProteccióCivil https://t.co/k1QP6Gs7mJ pic.twitter.com/WXxOWSyOQM
Dijous, plourà amb ganes algunes hores
A Barcelona, les precipitacions s’espera que arribin dijous cap a les 11.00 hores. Les pluges aniran a més amb les hores i serà, entre les 15.00 i les 17.00 hores, quan plourà amb més força. A les 17.00 hores, poden caure fins a 7,6 mm per metre quadrat, si les previsions no s’equivoquen, tal com es pot veure en la imatge inferior d’aquest article.

Divendres, continuarà plovent la major part del dia, amb especial força a l’hora de dinar. Tot i que encara falten dies pel cap de setmana, el temps no farà net i podria ploure tant dissabte 7 com diumenge 8 de març, quan estan previstes les mobilitzacions del Dia Internacional de la Dona.

Temperatures frenades
Tant dijous com divendres, les temperatures es frenaran a la capital del país i la màxima no superarà els 16°. La mínima se situarà entre els 13 o 14º.

L’alerta del Meteocat i Protecció Civil afecta principalment les comarques gironines en les quals es poden acumular fins a 100 mm per metre quadrat en 24 hores. El servei d’emergències de la Generalitat demana d’extremar les precaucions i no apropar-se a barrancs, rieres i lleres dels rius encara que no plogui.



