Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una parròquia de Barcelona fa una crida per aconseguir llet
  • CA

L’Hospital de Campanya de la parròquia de Santa Anna ha fet una crida per aconseguir uns 1.000 litres de llet per als pròxims dies. Des de la parròquia barcelonina apunten que continuen oberts durant l’agost i que necessiten “suplir l’escassetat de donacions” i l’allau de persones sense llar que s’apropen al seu recinte fruit del tancament d’alguns serveis. Cada dia gasten uns 50 litres de llet i el Banc d’Aliments els ha reduït l’abastiment pel descens de les donacions. De fet, fa mesos que el Banc d’Aliments reclama més llet i fins i tot ha iniciat campanyes públiques per ampliar les donacions.

“Comença agost que segueix calorós. Alguns serveis per a persones sense llar es redueixen, però seguim necessitant llet per suplir l’escassetat de donacions”, han piulat a les xarxes, des d’on també expliquen que no es plantegen fer vacances ni reduir l’horari d’atenció durant aquest estiu.

El monument a les persones sense sostre que hi ha davant de l'església Santa Anna / Alba Losada
Les persones sense llar pateixen un estiu més calorós del compte i amb alguns serveis tancats per vacances / Alba Losada

Arrels demana no reduir els serveis bàsics quan es considera que no hi ha risc: “Sempre hi és”

La crida dels voluntaris de Santa Anna arriba tan sols un dia després que Arrels Fundació denunciés al TOT Barcelona les condicions dels sensellar durant l’estiu. Des de l’entitat expliquen que molts serveis de l’Ajuntament tanquen a l’estiu i que l’augment de temperatures i la sequera obre un nou panorama per a totes les persones que dormen al ras.

“La pandèmia va demostrar que es poden habilitar serveis bàsics quan calen, així que no s’entén que ara a l’estiu no n’hi hagi o no es considerin necessaris. Ho hem demanat molts cops, però la resposta sempre és que no hi ha diners. És totalment absurd i una assignatura pendent”, indicava ahir al vespre el president de l’entitat, Ferran Busquets, que aclaria que el risc sempre hi és.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa