L’oci nocturn és un dels sectors que veu amb bons ulls la celebració de la Copa Amèrica de Vela que arrencarà a Barcelona el pròxim 22 d’agost. L’esdeveniment allargarà la temporada alta del sector fins a l’octubre i això suposarà un impacte econòmic important per al sector. Segons l’estudi de perspectives sobre la repercussió de l’esdeveniment realitzat pel Gremi de Discoteques de Barcelona i Província juntament amb FECALON, la facturació creixerà un 3,66% respecte a la del 2023. A més, en el cas dels locals del Front Marítim, hi haurà un 35% més de volum de negoci respecte de l’agost, el setembre i l’octubre de l’any passat.
Totes les dades de l’estudi són positives per al sector: més d’un terç de les pimes assegura que incrementarà la seva plantilla i contractarà una mitjana de dues persones per atendre el volum de negoci que arrossegarà l’esdeveniment. Això suposa la creació d’un centenar de llocs de feina a Barcelona durant els dos mesos que dura la competició.
Només un 13,3% dels locals consideren que l’esdeveniment serà dolent per a la ciutat, davant el 86,6% que considera que serà bo o molt bo. L’optimisme sobre l’impacte directe de l’esdeveniment en els locals d’oci nocturn és encara superior: el 87,5% creu que serà bo i el 56% de les discoteques i bars de copes considera que potenciarà la imatge de Barcelona com a destí turístic de luxe i qualitat. El 24% creu que estendrà la temporada estiuenca fins a l’octubre i el 16% considera que generarà un augment dels ingressos per als locals. Únicament el 4% creu que hi haurà més policia i més seguretat a la ciutat.

Quines mesures prendran per potenciar l’impacte?
En ser enquestats per les accions que prendran per potenciar l’impacte de l’esdeveniment, el 33,33% dels locals reforçaran les campanyes de màrqueting a les xarxes socials, a la via pública i amb influencers esportius, i el 26,7% se centrarà en la preparació d’esdeveniments per a marques i patrocinadors. També adaptaran els reservats a la demanda de la Copa Amèrica i reforçaran els serveis i productes del local. Un 6,3% dels locals optaran per llençar promocions i descomptes especials durant l’esdeveniment i reforçaran la seguretat.
El 31,6% té previst dur a terme campanyes especials de promoció digital, el 26,3% ha contractat personal que domina diversos idiomes i el 10,5% té un departament de màrqueting especialitzat en turisme que treballarà el potencial de la Copa Amèrica.