Continua la polèmica entorn de les obres de l’L8 que afectaran de ple el Parc Joan Miró. Aquesta setmana començarà el projecte de reforma de la línia L8 de metro per connectar la plaça d’Espanya i Gràcia, i l’espai més afectat serà el Parc de Joan Miró, que perdrà 94 arbres per permetre el pas als camions que amuntegaran la terra extreta de la tuneladora en aquest pulmó verd de la ciutat. Així, durant la setmana que comencem, es procedirà a la tala de l’arbrat que els veïns critiquen. Hi haurà dues fases: primerament la retirada dels arbres i la preparació del dipòsit de terres i posterior instal·lació d’una tanca subterrània i posteriorment la construcció d’una galeria subterrània que doni inici a la segona part de les obres.
Tanmateix, les protestes dels veïns han aconseguit que finalment només es talin la meitat dels arbres previstos i un 20% menys de la xifra estimada en l’última revisió del Departament de Territori. Lluny d’estar satisfets, els veïns preparen noves mobilitzacions per evitar la tala d’aquests 94 exemplars que donen ombra i frescor al Parc de Joan Miró. De fet, la Plataforma Salvem el Parc ha demanat al Departament de Territori l’endarreriment de la tala d’arbres per tal que el parc continuï sent un refugi climàtic per als ciutadans de Barcelona.

Un augment de costos de sis milions d’euros
Segons el Departament de Territori, fer aquests canvis que afecten la tala d’arbrat tindrà conseqüències també en el pressupost de les obres de l’L8. Concretament, els treballs s’encariran uns sis milions d’euros. De fet, Territori té un pla pel que fa als arbres: dels 94 que impedeixen l’entrada dels camions actualment, 75 es talaran definitivament i 19 es trasplantaran al mateix parc entre aquest estiu i l’hivern que ve.