L’Ajuntament de Barcelona va aprovar a principis de febrer de manera definitiva del projecte de reurbanització de la via de Barcino, al barri de Trinitat Vella (districte de Sant Andreu). L’actuació es farà a l’artèria que conforma l’entorn de l’antiga presó de la Trinitat Vella i donarà resposta a una reivindicació veïnal històrica. Aquest dilluns, finalment, l’Institut Municipal d’Urbanisme comença la primera fase d’aquestes obres, que se centraran a actualitzar el vial, la qual cosa és el primer pas per convertir-lo, més endavant, en una gran zona verda, amb àrees esportives i jocs infantils. L’actuació té un pressupost d’1,5 milions d’euros i la previsió és que no s’enllesteixi fins a l’estiu. Durant la primera fase, s’actuarà al voltant de 260 metres lineals, tram que es troba entre el carrer de Madriguera i el Centre Esportiu Municipal Trinitat Vella.
Tanmateix, aquestes obres volen que la via Barcino tingui un únic carril de circulació per sentit i alguns aparcaments. Les voreres, per part seva, seran amb parterre corregut i tindran una franja d’1,80 metres pavimentada amb panot i lliure d’arbrat o altres elements que configurin un espai exclusiu per a vianants. A més, adjacent al vial, es farà un parterre vegetal corregut que incorporarà tot l’arbrat existent i la futura plantació de més vegetació.
Millores a la xarxa d’enllumenat
L’estació de Bicing, per part seva, es traslladarà de la banda dels edificis d’habitatges a la vorera que es troba davant de l’Institut Escola Rec Comtal. Amb aquest moviment es podrà reubicar la parada i marquesina del bus Via Bàrcino-Ausona per apropar-la al CAP Trinitat Vella i millorar la seva accessibilitat. En paral·lel, es reforçarà la xarxa d’enllumenat implantant nous punts de llum.
Cal recordar que la urbanització de la Via Barcino és part d’un projecte de regeneració de Trinitat Vella, que inclou la recuperació del Rec Comtal. El passat mes de gener, l’Ajuntament va fer públics els detalls sobre aquest projecte, que consistirà a construir una nova ruta verda al voltant d’aquest canal hidràulic. També té la intenció de convertir-lo en un atractiu turístic per a residents i visitants que serveixi per “descentralitzar” l’oferta turística de la ciutat.
