El Bicing ha assolit els 100 milions de viatges des de la posada en marxa del nou model l’any 2019 i, segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat, el servei és el segon sistema públic europeu de bicicletes compartides en nombre total de viatges després de París, però el primer de les grans ciutats en ràtio de viatges per bicicleta i dia.
El servei, que compta amb una flota de 8.000 bicicletes, registra una mitjana d’1,5 milions de viatges mensuals; cada bicicleta fa 7,1 viatges diaris de mitjana, i el conjunt de la flota acumula cada any més de 47 milions de quilòmetres. Aquest any Bicing ha sumat gairebé 400 bicicletes elèctriques a la seva flota i ha fet 30 noves estacions. A més, des de la seva posada en marxa, Bicing té un increment continuat del nombre d’abonats i només en el primer semestre d’aquest any, ja ha crescut en un 7%.
La primera tinenta d’alcalde i presidenta de BSM, Laia Bonet, ha dit que aquestes xifres són una mostra clara que la bicicleta compartida és una alternativa real, quotidiana i sostenible, que connecta millor la ciutat i ofereix una mobilitat àgil i saludable. “Assolir els 100 milions de viatges confirma que Bicing ja forma part de l’hàbit quotidià de milers de barcelonins i barcelonines”, ha destacat, i ha afegit que la bicicleta compartida és “una alternativa real, quotidiana i sostenible, que connecta millor la ciutat i respon a les necessitats d’una mobilitat més àgil, saludable i respectuosa amb l’entorn”.

Trenta noves estacions per reforçar l’arribada del servei als barris de muntanya
L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa aquest any 30 noves estacions de Bicing amb l’objectiu de “millorar la connexió entre barris, atendre les zones de major demanda de la ciutat i expandir el servei als barris de muntanya”. Aquesta ampliació forma part del desplegament anunciat de 74 noves estacions, que es preveu completar al llarg de 2026 amb un pressupost de 2.800.000 euros.
Per tal d’acostar el servei a més ciutadans i ciutadanes, prop del 30% d’aquestes noves estacions s’ubiquen als barris de Sarrià-Sant Gervasi i d’Horta-Guinardó, mentre que la resta dels nous punts d’ancoratge s’han ubicat a diferents zones de la ciutat tenint en compte criteris de demanda i accessibilitat dels usuaris del servei.