S’apropa Pasqua i els forns i pastisseries treballen a tot drap per tenir-ho tot a punt. El Gremi de Pastisseria de Barcelona calcula que aquesta setmana santa es vendran més de 700.000 mones artesanes a tot Catalunya. Durant els dies previs, els més menuts ja fan les seves peticions i els pastissers ja saben per on aniran els trets.
Sense dubte, la mona clàssica és l’opció més romàntica i una de les que, encara avui, tiren més. Però és habitual que les tendències del moment generin noves mones originals que atrapen la canalla. En aquest sentit, el Barça i les sèries infantils, de nou seran les més demanades.
Les estrelles del Barça i la novetat de Netflix
Segons els pastissers barcelonins, les mones d’aquest 2023 portaran accent blaugrana. Els futbolistes Gavi, Lewandowski, Alèxia Putelles i Aitana Bonmatí són els més demandats per aquestes dates, seguint tendències d’altres anys. També es cola a la llista, el personatge Dimecres, de la Família Adams, que una nova sèrie a Netflix ha tornat a col·locar-la en boca de gairebé tots els infants.
D’altra banda, el Gremi ha creat conjuntament amb la Universitat de Barcelona una mona de xocolata que es dirà Mia i representarà una nena científica. Segons diuen els pastissers, l’objectiu és promoure i divulgar la ciència i despertar vocacions científiques entre els infants. Es vendrà en 30 pastisseries de la ciutat i al Museu de la Xocolata, i té números de ser la revolució d’enguany.
La xocolata s’ha encarit un 17%
Les mones d’enguany seran més cares de fer. Malgrat tot, el president del gremi pastisser, Antoni Bellart, ha reconegut a l’ACN que “la mona de Pasqua és una peça artística, fruit de creativitat del pastisser, que hi dedica hores de feina artesana i això ja es reflecteix en el preu” i que, per tant, “encara que la xocolata de qualitat que utilitzem s’hagi encarit al voltant d’un 17%, no podem moure preus”.