El canvi de temps que fa dies que s’anuncia ja és aquí. A partir d’aquesta tarda, la pluja i el fred seran protagonistes del cap de setmana. La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) apunta que la pluja entrarà per l’oest del país i després s’escamparà cap a la resta de comarques. Al vespre s’espera que els ruixats afectin tot Catalunya excepte les comarques gironines. A Barcelona, encara hi ha certa incertesa sobre quan arribaran les pluges, però tot apunta que serà després de dinar.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) October 24, 2024
La precipitació serà protagonista durant les pròximes jornades, amb una pertorbació que podrà deixar quantitats molt abundants de pluja.
Caldrà seguir les actualitzacions dels models meteorològics per concretar el lloc i la intensitat en cada moment. pic.twitter.com/f1C3CoaHTK
Previsió del temps a Barcelona, hora a hora
Barcelona començarà el dia amb el cel ennuvolat. Entre les 9.00 i les 15.00 el cel estarà cobert, però no hi haurà pluja. Les primeres precipitacions podrien arribar a partir de les 16.00 i fins a les 18.00, tot i que seran febles. El Meteocat preveu que caigui menys d’un litre per metre quadrat. A les 19.00 hi haurà una petita treva i a les 20.00 es reprendran els ruixats.

La pluja es quedarà a Barcelona durant 24 hores consecutives. Plourà, encara que poc, durant tota la nit de divendres i la matinada de dissabte i a partir de primera hora del matí els ruixats seran més intenses. Entre les 12.00 i les 15.00 poden caure entre 6 i 8 litres per metre quadrat. En teoria, la pluja donarà un respir dissabte al vespre i no tornarà fins a primera hora del matí de diumenge. Entre les 6.00 i les 10.00 només hi haurà algun plugim esporàdic i serà a partir de les 11.00 que tornarà la pluja, que augmentarà progressivament d’intensitat. Entre les 18.00 i les 23.00 s’espera pluja abundant.
